فاصله قیمتی کدام خودرو با بازار بیشتر است؟

این خودرو را بخرید، یک میلیارد سود کنید

کدخبر: ۵۶۰۲۵۹
مشتاقان خرید این خودروی SUV (شاسی بلند) اگر موفق شوند هایما S7 پلاس را از مسیر طرح فروش فوق العاده ایران خودرو در اختیار بگیرند می توانند سودی حدود 109 درصدی را از مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار به حساب خود واریز کنند.
این خودرو را بخرید، یک میلیارد سود کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، متقاضیان از فاصله قیمتی کارخانه و بازار ایران خودرو چقدر سود می برند؟

ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش فوق العاده خود عرضه چهار محصول سورن پلاس بنزینی، دناپلاس توربورشارژ یا گیربکس اتوماتیک و هایما S5 و S7 را در دستورکار دارد. متقاضیان می توانند با توجه به فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار با شرکت در این طرح فروش سود مناسبی را به حساب خود واریز کنند.

هشدار جدی به خریداران خودرو 

اما در میان چهار محصول یاد شده کدام سود بیشتری را به حساب متفاضیان واریز می کند؟

بررسی ها نشان می دهد خرید سمند سورن پلاس می تواند سودی 126 درصدی را به حساب خریداران این خودرو واریز کند. این محصول سدان (دارای صندق عقب) ایران خودرو در حال حاضر در این طرح فروش با قیمتی حدود 269 میلیون و 200 هزار تومان قابل خریداری است.

پیش فروش 500 هزار خودرو به کما رفت

مشتریان اگر قصد داشته باشند این خودرو را از بازار خریداری کنند باید پیش از حضور در بازار حساب خود را حول و حوش 610 میلیون تومان شارژ کنند.

بنابراین چنانچه متقاضیان بتوانند سمند سورن پلاس را در مسیر فروش فوق العاده ایران خودرو در اختیار بگیرند، نزدیک به 341 میلیون تومان کمتر از قیمت بازاری برای آن پرداخت کرده اند.

بعد از سمند سورن پلاس، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک در جایگاه دوم بیشترین درصد سود قرار دارد. آبی های جاده مخصوص این محصول اتومات خود را با قیمت حدود 411 میلیون تومان به مشتریان عرضه کرده اند. بررسی قیمت بازاری این خودرو پرطرفدار نشان می دهد فروشندگان دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ را با قیمت حوالی 890 میلیون تومان در بازار عرضه کرده اند.

بنابراین فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار برای دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک حول و حوش 479 میلیون تومان است. با توجه به فاصله فیمتی میان کارخانه و بازار چنانچه متقاضیان بتوانند این خودروی اتومات را از کارخانه خریداری کنند بیش از 116 درصد سود خواهند کرد.

هایما S7 پلاس جایگاه سوم را در اختیار دارد. آبی های جاده مخصوص این خودروی مونتاژی خود را با قیمتی حدود 858 میلیون تومان در جدیدترین طرح فروش فوق العاده در دسترس متقاضیان قرار داده اند. این خودرو که خیلی وقت است به باشگاه محصولات میلیاردی بازار خودرو اضافه شده این روزها با قیمتی حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان در بازار جولان می دهد.

مشتاقان خرید این خودروی SUV (شاسی بلند) اگر موفق شوند هایما S7 پلاس را از مسیر طرح فروش فوق العاده ایران خودرو در اختیار بگیرند می توانند سودی حدود 109 درصدی را از مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار به حساب خود واریز کنند.

معادل تومانی این درصد سود حدود 942 میلیون تومان خواهد بود. فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار کار را به جایی رسانده که خریداران می توانند با شرکت در این طرح فروش حدود یک میلیارد تومان سود کنند.

در قعر جدول سوددهی شرکت در فروش فوق العاده ایران خودرو نیز هایما با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته قرار دارد. متقاضیان این خودرو می توانند حوالی 685 میلیون تومان سود کنند. قیمت بازاری این عضو خانواده هایما نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون تومان است. اما ایران خودرویی ها تنها با دریافت مبلغی حول و حوش 815 میلیون تومان حاضرند این خودرو را به مشتریان خود واگذار کنند. بنابراین سود خریداران به زبان درصد نزدیک به 84 درصد خواهد شد.

البته فراموش نکنیم اگر این طرح فروش فوق العاده حدود یک هفته پیش برگزار شده بود با توجه به شرایط بازار خودرو در آن موقع شاهد واریز سود بیشتر به حساب برندگان خوشبخت این طرح فروش فوق العاده ایران خودرو بودیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید