گزارش نیمروزی «اقتصادنیوز» از بازار ارز و طلا؛

الاکلنگ قیمتی نرخ دلار /طلا و سکه صعودی شد

کدخبر: ۵۶۶۶۴۹
اقتصادنیوز: طبق اعلام سایت ها و کانال های مختلف اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی روز گذشته پایین آمد اما در بازار امروز سه شنبه 22 فروردین ماه مسیر صعود را در پی گرفته است.
الاکلنگ قیمتی نرخ دلار /طلا و سکه صعودی شد

به گزارش  اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در روز های اخیر شاهد الاکلنگ قیمتی نرخ دلار است. طبق اعلام سایت ها و کانال های مختلف  اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی روز گذشته پایین آمد اما در بازار امروز سه شنبه 22 فروردین ماه مسیر صعود را در پی گرفته است. 

رشد دلار در حالی است که شب گذشته محمد رضا فرزین در گفتگوی ویژه خبری  خود از راه اندازی صندوق تثبیت ارزی خبر داده و گفته  هدف از ایجاد این صندوق این است که در مواقع لازم برای ثبات ارز در بازار دخالت کنیم.

عده ای از معامله گران دیشب تصور می کردند  ممکن است بازارساز با عرضه شدید ارز به دنبال پایین بردن قیمت دلار باشد.

از سوی دیگر اخبار سیاسی  مثبت موجب شده دلار در یک دامنه خاص معامله شود. از طرفی هم سید احسان خاندوزی ،وزیر اقتصاد در نشست خبری امروز خود  از سفر به جده در اواخر اردیبهشت ماه و رایزنی با همتایان عربستانی خبر داد.

رشد نرخ دلار در بازار رسمی 

در بازار رسمی هم نرخ دلار مسیر رشد را دنبال کرد.قیمت دلار مبادله ای امروز سه شنبه 22 فروردین ماه در محدوده 41 هزار  712 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل نزدیک به 250 تومان افزایش را نشان می دهد. 

نرخ یورو اسکناس هم امروز برخلاف دلار مسیر نزول راد دنبال کرد. آن طور که مرکز مبادله اعلام کرده نرخ یورو امروز 151 تومان کاهش را ثبت کرده و بر روی سطح 45 هزار و 211 تومان قرار گرفته است. ا

قیمت درهم امارات نیز همانند نرخ دلار  با رشد قیمت 60 تومانی در سطح 11 هزار و 358 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار امروز تا سطح 37 هزار و 920 تومان بالا رفت. روز گذشته دلار حواله ای در سطح 37 هزار و 720 تومان به کار خود پایان داده بود.

یورو حواله نیز امروز در مقایسه با روز قبل نزولی شد و با 41 هزار و 101 تومان به فروش رسید. قیمت درهم حواله نیز 10 هزار و 325 تومان اعلام شده است. 

کاهش دلار توافقی

قیمت دلار امروز سه شنبه 22 فروردین 1402 به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان  به طور میانگین در  حدود 42 هزار و 800 تومان اعلام شده است. این قیمت درمقایسه با عصر دیروز تقریبا 75 تومان پایین تر است. 

رشد نرخ یورو توافقی

در همین سایت قیمت یورو  توافقی 125 تومان بالا رفت و وارد کانال 47 هزار تومان شد. 

قیمت طلا صعودی شد

قیمت اونس طلا در بازار امروز کانال 2 هزار دلار که در روزهای گذشته از دست داده بود را پس گرفت. قیمت طلای جهانی ظهر امروز در محدوده 2 هزار و 5 دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل 16 دلار افزایش را نشان می دهد . 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز با 69 هزار و 200 تومان افزایش نسبت به روز قبل در محدوده 2 میلیون و 559 هزار و 100 تومان به فروش رسید. 

سکه تغییر کانال داد 

قیمت سکه امامی در سایت کانون صرافان ایرانیان برخلاف روز گذشته  مسیر صعود را دنبال کرد. آن طور که سایت مذکور اعلام کرده قیمت سکه امامی  امروز وارد کانال 31 میلیون تومان شد و تا سطح 31 میلیون و 98 هزار تومان بالا رفت. این قیمت در مقایسه با روز قبل 786 هزار تومان افزایش را نشان می دهد . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید