بررسی قیمت سکه در سه هفته اول فروردین 1402

حرکت هماهنگ دلار و سکه در فروردین/عمر ربع سکه کوتاه شد

کدخبر: ۵۶۶۸۳۵
اقتصادنیوز :در دو هفته اول فروردین ماه رشد هیجانی نرخ دلار و حمایت قیمت طلای جهانی از بازار سکه موجب شده بود سکه بازان با خیال راحت در موقعیت خرید قرار بگیرند.
حرکت هماهنگ دلار و سکه در فروردین/عمر ربع سکه کوتاه شد

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی روند حرکتی قیمت سکه در سه هفته اول فروردین 1402 نشان می دهد که فشار خریداران در دو هفته اول ماه جاری با وجود تعطیلات نوروزی و فضای تق و لق معاملات زیاده بوده است. 

حرکت هماهنگ دلار و سکه در فروردین

گفته می شود رشد هیجانی نرخ دلار و حمایت قیمت طلای جهانی و ورود آن به مرز 2 هزار دلار موجب شده بود سکه بازان با خیال راحت در موقعیت خرید قرار بگیرند. 

با این حال، بعد از سیزده بدر، ورق در بازار ارز تهران برگشت.دلار فاصله معناداری با 13 روزابتدای فروردین پیدا کرد.در هفته سوم بهبود روابط ایران و عربستان،خبر احتمال بازگشایی سفارت عربستان در حوالی عیدفطر و... موجب شد دلار در سراشیبی قرار بگیرد. 

با کاهش قیمت دلار ، عده ای از خریداران بزرگ از بازار سکه خارج شدند.

عمر کوتاه ربع سکه در مرکز مبادله

در 15 فروردین، قیمت ربع سکه در مرکز مبادله طلا و ارز ایران کشف شد.در نخستین روز حراج ربع سکه در مرکز مبادله  ۱۱۲ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شد.عمر ربع سکه در مرکز یاد شده کوتاه بود و بعد از یک هفته بانک مرکزی اعلام کرد فعلا فروش ربع سکه در این مرکز متوقف شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید