پیش بینی تحولات بازار سهام در هفته پیش رو

انتظارات مثبت با دوپینگ تزریق پول در بورس

کدخبر: ۴۰۹۱۰۴
اقتصادنیوز: با آن که روند تغییرات شاخص کل بورس در سه روز ابتدایی هفته نزولی بود اما در مجموع در هفته اخیر شاخص کل 655 واحد رشد کرد و شاهد بازدهی مثبت 0.05 درصدی بورس بودیم. آیا روند صعودی شاخص در دو روز آخر هفته در هفته آینده هم ادامه خواهد داشت؟

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس در پایان هفته اول اردیبهشت ماه به رقم یک میلیون و 207 هزار واحد بازگشت. بورس در هفته اخیر دو نیمه‌ی متفاوت داشت، در سه روز ابتدایی نزول کرد و سپس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه روند صعودی داشت.

شاخص کل بورس در مجموع 655 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 207 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز افت 2 هزار و 825 واحدی را ثبت کرد. بورس در مجموع هفته‌ای رو به بهبود را پشت سر گذاشت، این روند تداوم خواهد داشت؟ عوامل بنیادی و غیربنیادی تاثیرگذار بر بازار سهام چه پیامی به سهام‌داران می‌دهند؟

رشد اندک بازدهی هفتگی

شاخص کل در آخرین روز هفته 5 هزار و 72 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 207 هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 655 واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 0.05 درصد شود. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل تنها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صعودی بود که به ترتیب 15 هزار و 5 هزار واحد رشد کرد.

افت شاخص هم‌ وزن

شاخص کل هم‌وزن به استثنای روز سه‌شنبه در باقی روزهای هفته اخیر نزولی بود، شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 2 هزار و 825 واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم 427 هزار و 252 واحد رسید و بازدهی منفی 0.66 درصدی را ثبت کرد.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس هفته

در هفته اخیر هر چه به پایان هفته نزدیک شدیم رفته رفته روندهای درونی بازار بهبود یافت. پس از تصمیمات هیئت دولت و اعلام موافقت بانک مرکزی با تزریق نقدینگی به بورس، انتظارات سهام‌داران حقیقی نیز تغییر کرد و در دو روز پایانی هفته علاوه بر صعود شاخص، شاهد رشد تقاضای حقیقی در بازار بودیم.

در سه روز پایانی هفته روند خروج پول حقیقی نزولی بود و ارزش معاملات خرد افزایش یافت تا هم معاملات رونق بگیرد و هم روند رو به رشد خروج سهام داران از بازار فروکش کند. در حالی که رقم خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار در روز دوشنبه 528 میلیارد تومان بود این رقم در روز چهارشنبه به 103 میلیارد تومان رسید. در روز چهار‌شنبه برای یازدهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم، با این حال میزان خروج پول حقیقی نسبت به هفته پیشین نیز کاهش یافت. در مجموع کل هفته هزار و 503 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی 300 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش 11 درصدی داشته است.

پیش بینی بورس

ارزش معاملات خرد نیز که در دو روز ابتدایی هفته در محدوده هزار میلیارد تومان نوسان می‌کرد در دو روز پایانی هفته به محدوده 4 هزار میلیارد تومان رسید. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 2 هزار و 934 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2 هزار و 149 میلیاردی هفته پیشین، رشد 36 درصدی داشته است. دیگر نماگر مهم بازار که روند رو به بهبودی را طی کرد ارزش تقاضای بازار است. در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید به 98 میلیارد تومان رسیده بود که نسبت به روز سه‌شنبه رشد 104 درصدی داشته است.  

نماگرهای بازار نشان می‌دهند که به طور کلی بورس هفته رو به بهبودی را طی کرده است. با توجه به قطعی شدن حمایت از بازار به نظر می‌رسد رشد قیمت سهام دست کم در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز ادامه یابد.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید