مروری بر معاملات بازار سهام در هفته دوم آبان؛

سریال رکود معاملات در بورس تهران

کدخبر: ۴۵۲۰۸۸
در دومین هفته معاملاتی آبان ماه میانگین ارزش معاملات خرد بورس همچنان در سطح 4 هزار میلیارد تومان قرار دارد که برای بورس تهران قابل قبول نیست.
سریال رکود معاملات در بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد بورس 4  هزار و 68 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 102 میلیاردی هفته پیشین، افت 0.83 درصدی داشته است.

در روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی ارزش معاملات خرد کاهش یافت و به کمترین رقم در 4 ماه اخیر ثبت شد. ارزش معاملات خرد در روز چهار‌شنبه 4 هزار و 641 میلیارد تومان بود که نسبت به روز پیشین رشد 26 درصدی داشته و بالاترین رقم ارزش معاملات خرد در 10 روز کاری اخیر از 28 مهر ماه به این سو است. با این حال ارزش معاملات خرد در سطح پائینی قرار دارد که برای بورس تهران قابل قبول نیست. 

ارزش معاملات کل بازار سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 64 هزار و 267 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 17 هزار و 895 تومان بود که نسبت به رقم 17 هزار و 92 میلیاردی هفته پیشین، رشد 4.7 درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌های گذشته معاملات اوراق بدهی رونق بیشتری داشته است. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر 63 هزار و 931 میلیارد تومان بود. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 31 درصد بود که نسبت به سهم 46 درصدی هفته پیشین کاهش یافته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با رشد 103 درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به 876 میلیارد تومان رسید که 13 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید