رشد نسبی ارزش معاملات خُرد

سقوط سنگین شاخص بورس /نقشه بازار قرمز شد

کدخبر: ۴۶۶۸۰۲
اقتصادنیوز: امروز شاخص‌های بازار سهام نزول کردند و اکثر قریب به اتفاق نمادهای بازار قرمزپوش شدند.
سقوط سنگین شاخص بورس /نقشه بازار قرمز شد
به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، 14 دی 1400، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش 13 هزار و 255 واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و 362 هزار واحد رسید.  

شاخص هم وزن نیز با کاهش 3 هزار و 263 واحدی در سطح 359 هزار و 982 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 163 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 431 واحد قرار گرفت.   

رشد نسبی ارزش معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 930 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 582 میلیارد تومان بود که 45 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

اما ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 524 میلیارد تومان رسید که 32 درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «کچاد» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «اپال»، «قرن» و «دارو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «بکهنوج» و «چخزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شسینا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، فجهان و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

نقشه‌ی سرخ بورس

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 89 نماد رشد قیمت داشتند که 63 نماد بورسی و 26 نماد فرابورسی بودند. همچنین 405 نماد کاهش قیمت داشتند که 285 نماد بورسی و 120 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 18 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 80 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید