چقدر پول از بازار سهام خارج شد؟

موج بلند خروج پول حقیقی از بورس در خرداد 1401

کدخبر: ۵۰۳۵۶۷
اقتصادنیوز: در 21 روز معاملاتی خرداد ماه در 18 روز شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و تنها در 3 روز کاری سرمایه حقیقی به بازار وارد شد.
موج بلند خروج پول حقیقی از بورس در خرداد 1401

به گزارش اقتصادنیوز، پس از آن که در دو ماه ابتدایی سال جاری شاهد خروج سرمایه حقیقی از بورس تهران بودیم، روند خروج پول حقیقی در خرداد ماه نیز تداوم داشت. 

در 21 روز معاملاتی خرداد ماه در 18 روز شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و تنها در 3 روز کاری سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در خرداد ماه 7 هزار و 904 میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 376 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه 72 میلیارد تومان پول حقیقی در اردیبهشت ماه افزایش 5 برابری -معادل 422 درصد- را نشان می‌دهد.

روند صعودی در بهار 1401

در فروردین ماه مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سهام 439 میلیارد تومان بود. این رقم در یک روند صعودی در اردیبهشت ماه به هزار و 295 میلیارد تومان رسید و در خرداد به 7 هزار و 904 میلیارد تومان صعود کرد. 

افزایش خروج سرمایه در هفته آخر خرداد

در هفته اخیر در مجموع 2 هزار و 242 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 448 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش  رشد 183 درصد داشته است.  

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید