رصد بازار خودروهای داخلی؛

دلار ترمز رشد قیمت خودرو را کشید + جدول

کدخبر: ۴۳۶۷۳۱
اقتصادنیوز: رصد خودروهای پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که با ریزش قیمت دلار در بازار امروز 7 شهریور 1400 خودروهای پرتیراژ در بازار بدون تغییر قیمت گذاری شدند.
دلار ترمز رشد قیمت خودرو را کشید + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که نوسان رو به پایین نرخ دلار موجب شده بود تا فیتیله افزایش قیمت در بازار خودرو پایین کشیده شود و پرتیراژها در بازار بدون تغییر قیمت گذاری شوند. توقف قیمت در بازار خودرو در حالی رقم خورده که طی دو روز گذشته بازار خودرو با توجه به نوسان رو به بالای نرخ دلار روند افزایشی به خود گرفته بود، روندی که امروز شکست و بازار استپ کرد.

از سوی دیگر نشست منطقه‌ای بغداد و احتمال بهبود روابط میان ایران و عربستان  که بسیاری از آن به عنوان آشتی کنان تهران – ریاض یاد می کنند، از دیگر مواردی است که فعالان اقتصادی معتقدند در صورت تحقق آن شاهد بهبود مناسبات اقتصادی کنار مناسبات سیاسی خواهیم بود. امکان بهبود روابط میان ایران و عربستان از یک سو و اوضاع آشفته در شرق کشور (افغانستان) از سوی دیگر سردرگمی خریداران و فروشندگان را به همراه داشته است. بطوریکه نوسان قیمت خودرو موجب شده تا حدود زیادی فروشندگان و خریداران در نوعی بلاتکلیفی به سر ببرند و تمایلی برای حضور در بازار از خود نشان ندهند با این شرایط بازار سردرگم در مناسبات سیاسی این روزها سردرگم تر از قبل شده است و تقاضای مصرفی به دلیل کاهش توان مالی در بازار عقب نشینی کرده و در حال حاضر تقاضای سرمایه ای نقش اثرگذار در بازار دارد.


بیشتر بخوانید: رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو تا 1404

بیشتر بخوانید: توقف رشد قیمت ها در بازار خودرو


 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز تمام محصولات سایپا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند با این شرایط «کوییک R» امروز 177 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. ارزایابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که «کوییک معمولی» نیز امروز در بازار با قیمت 171 میلیون قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» به ترتیب به  151 میلیون و 161 میلیون تومان رسید.  «ساینا» رشد قیمت دو میایونی در بازار داشت امروز بدون تغییر 163 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

جدول 7 شهریور

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید