رصد بازار خودروهای داخلی؛

قیمت ایران خودوریی ها در بازار + جدول

کدخبر: ۴۳۸۰۵۵
اقتصادنیوز: ایران خودرویی ها امروز 13 شهریور1400 را با ثبات در بازار آغاز کرد و تنها «پژو 206 تیپ 2» بود که با افت یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شد.
قیمت ایران خودوریی ها در بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ دامنه اندک نوسان رو به پایین دلار عمده دلیلی است که فعالان بازار خودرو استپ قیمت و نزولی شدن در بازار خودرو را به آن نسبت می دهند.  به گفته فعالان بازار خودرو هرچند در ابتدای روز دلار با نوسان اندک رو به بالا روز خود را آغاز کرد، اما به مرور شکل قیمت دلار در بازار تغییر کرد و بازار نوسان نزولی به خود گرفت، روندی که روی بازار خودرو هم اثرگذاشت و شکل بازار را کاهش کرد. هرچند یک خودرو افت قیمت را ثبت کرد اما به گفته فعالان بازار خودرو، خودورهای پرتیراژ داخلی تمایل به کاهشی شدن دارند.

با این شرایط می توان گفت بازار خودرو همچنان در فاز انتظار بسر می برد و با توجه به اینکه شهریور به نیمه خود نزدیک شده طبق سنت هرساله بازار خودرو هم با کاهش تقاضا روبرو شده، هرچند که روند امسال با سالهای قبل متفاوت بود و با توجه به شیوع کرونا بازار چندان متقاضی به خود ندیده بود.  


بیشتر بخوانید: ثبات نسبی سایپایی‌ها در بلاتکلیفی بازار


وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX  »، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار «پژو 206 تیپ 2» تنها خودرویی بود که امروز افت قیمت در بازار داشت و   سایر محصولات ایران خودرو بدون تغییر در بازار عرضه شدند. با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «پژو 206 تیپ 2» امروز با افت یک میلیونی در بازار عرضه شد و قیمت آن به 251 میلیون تومان رسید. با توجه به رصد بازار خودرو «پژو 206 تیپ 5» نیز در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار 288 میلیون تومان عرضه شد. از سوی دیگر امروز «پژو 206 تیپ 5» نیز به 288 میلیون تومان رسید.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمندLX » نیز در بازار تغییری نداشت و قیمت آن به 242 میلیون تومان رسید. در این میان «سمند LX با موتورEF7 » هم بدون تغییر در بازار 259 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان محصولات ایران خودرو امروز «سمند سورن پلاس» هم در بازار 310 میلیون تومان قیمت گذاری شد و تغییر قیمتی در بازار نداشت.

13 شهریور

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید