رصد بازار خودروهای داخلی؛

تغییر قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو + جدول

کدخبر: ۴۴۰۵۳۸
اقتصادنیوز: با افزایش قیمت دلار بازار خودروهای پرتیراژهای ایران خودرو امروز 23 شهریور ماه 1400 و پس از چند روز ثبات شاهد تغییر جهت قیمت در بازار داخلی ها بود.
 تغییر قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که امروز و با افزایش 300 هزار تومانی قیمت دلار در بازار، شاهد رشد قیمت در برخی از محصولات خانواده سمند در بازار بودیم. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمندLX با موتور EF7» و «سمند سورن پلاس» که روز گذشته افت دو میلیونی قیمت در بازار را تجربه کرده بودند امروز یک گام به جلو برداشتند و با رشد یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند.  

 به گفته فعالان بازار خودرو یکی دیگر از دلایلی که موجب شد تا قیمت در بازار خودرو شکل افزایشی به خود گیرد به طرح ساماندهی بازار خودرو باز می گردد، طرحی که چندی بود نگاه ها را به سمت خود جلب کرده بود بطوریکه در دو هفته اخیر در انتظار تصویب این طرح بازار خودرو توجهی به تغییر قیمت دلار نمی کرد، اما با تعویق تصویب و بررسی این طرح در مجلس فعالان بازار خودرو مجدد دلار را ملاک تغییر قیمت خود قرار دادند و همراستا با دلار در بازار حرکت کردند.

 یکی دیگر از مواردی که شاید بتوان سردرگمی در بازار را به آن نسبت داد به اظهار نظرهای خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت باز می گردد. سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در اظهارنظری قاطع  اعلام کرد «دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد»، این اظهار نظر اولین واکنش وزیر صمت به طرح ساماندهی خودرو بود و یک شک جدی به ازار خودرو وارد کرد، اظهار نظری که با طرح مورد بررسی در مجلس نیز در تضاد بود، در شرایطی که بازار خودرو سعی می کرد تا خود را با این موضع تطبیق دهد امروز و در یک چرخش کامل وزیر صمت موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد «در بحث کلان موافق واردات خودرو و ایجاد رقابت است» موضعی که نرمتر از روز گذشته بود اما این اظهار نظر به سردگمی بیشتر بازار منجر شد.  


بیشتر بخوانید: قیمت سایپایی ها در بازار امروز


وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX  »، «سمند LX با موتورEF7 » و « سمند سورن پلاس » اشاره کرد.

در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز « پژو 206 تیپ 5» بدون تغییر با قیمت 292 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.  از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که «پژو 206 صندوقدار» نیز امروز تغییر قیمتی نداشت و در بازار 283 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «پژو 206 تیپ 2» نیز امروز بدون تغییر در بازار با قیمت 251 میلیون تومان عرضه شد.

در میان برخی از اعضای خانواده سمند  امروز شاهد رشد یک میلیون تومانی بودیم. بطوریکه «سمند LX با موتورEF7 » در بازار 259 میلیون تومان قیمت گذاری شد « سمند سورن پلاس » نیز در بازار 310 میلیونی شد، با این حال امروز «سمندLX » بدون تغییر 243 میلیون در بازار قیمت خورد.

ایران 23

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید