رئیس سازمان غذا و دارو تهدید کرد!

ادعای واردات واکسن سینوفارم بدون تاییدیه سازمان جهانی بهداشت جنجال به پا کرد

کدخبر: ۴۳۶۴۳۶
رئیس سازمان غذا و دارو درباره واردات واکسن سینوفارم بدون تاییدیه سازمان جهانی بهداشت واکنش نشان داد و گفت: منبع انتشار خبر ۴۸ ساعت فرصت دارد مدارک مستند ارائه بدهد وگرنه شکایت می کنیم.
ادعای واردات واکسن سینوفارم بدون تاییدیه سازمان جهانی بهداشت جنجال به پا کرد

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از مهر، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به خبری مبنی بر اینکه ایران واکسن سینوفارم که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت ندارد را وارد کشور کرده است، گفت: واکسن‌های وارداتی علاوه بر کشور سازنده، باید در چند کشور دیگر سابقه مصرف داشته باشد و من به مردم اطمینان می‌دهم چنین خبری، صددرصد کذب و شایعه است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سلامت روان جامعه در این شرایط سخت کرونایی از وظایف مهم وزارت بهداشت است، اگر ظرف ۴۸ ساعت آینده منبع انتشار خبر مدارک مستند ارائه ندهد، یقیناً ازطریق مراجع ذی‌صلاح شکایت خواهیم کرد.

روز گذشته نیز کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران در گفتگو با رسان‌ها اعلام کرد: ایران از ابتدای واردات واکسن تاکنون تنها واردکننده و مصرف‌کننده سینوفارم پکن بوده است که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت هم قرار دارد.

او درباره برخی اظهارات مبنی بر واردات واکسن سینوفارم به کشور از منابع نامعتبر، گفت: به طور کلی چین ۵ واکسن کرونا عرضه کرده است که شامل سینوفارم پکن، سینوفارم ووهان، سینوواک، کان سینو و یک واکسن دیگر است. باید توجه کرد که سینوفارم پکن از واکسن‌هایی است که مورد تایید WHO قرار گرفته است و ما هم این واکسن را وارد کشور می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید