گزارش اقتصادنیوز از آخرین آمار رسمی بحران کرونا

رکوردزنی میزان ابتلا ومرگ کرونای ایران در آسیا

کدخبر: ۴۳۷۲۲۰
اقتصادنیوز: بالارفتن آمارهای کرونایی تا روز نهم شهریور 1400 سبب رکوردزنی های متغیرهای نگران کننده این بیماری در کشور شد. در همین رابطه تعداد مبتلایان و فوتی‌های روزانه در ایران به بالاترین میزان در میان کشورهای آسیایی دست پیدا کرد.
رکوردزنی میزان ابتلا ومرگ کرونای ایران در آسیا

به گزارش اقتصادنیوز ، با اوج گیری پنجم ویروس کرونا در کشور در تابستان1400 متغیرهای ابتلا و مرگ ومیر این بیماری به رکوردهای خطرناکی دست پیدا کرد.

سطح آمارهای ثبت شده در روزهای ابتدایی شهریور ماه باوجود کاهش نسبی در مقایسه با روزهای پایانی مرداد اما هنوز مراتب نگران کننده ای داشته و نشان از تداوم وضعیت قرمز و سیاه این ویروس در کشور دارد.

قیاس این آمارها با سایر کشورهای آسیایی نشان می‌دهد بیماری کرونا در ایران اکنون در وضعیت خطرناک‌تری در مقایسه با سایر کشورهای قاره کهن قرار دارد.

ثبت بالای ابتلا به کرونا در ایران

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در روز 9 شهریور ماه برابر با 31 هزار و 319 نفر به ثبت رسید. 

طبق بررسی ها تعداد مبتلایان در این روز در مقایسه با یک سال پیش هزار و 685 درصد رشد پیدا کرده و تقریبا 18 برابر شده است.

روند رشد سالانه ابتلا به کرونا در روزهای سپری شده از شهریور ماه نشان میدهد در این روزها شیوع کرونا در ایران بیش از هزار درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است. 

درهمین رابطه بررسی آمارهای ابتلا به کرونا در ایران و کشورهای آسیایی نشان میدهد در روز گذشته رکورد ابتلا در آسیا به ثبت رسیده است.

کرونا

رکورد ابتلای ایران در آسیا

همواره آمارهای جهانی به دلیل اختلاف ساعت به طور کامل با یک روز تاخیر منتشر می شود. در همین راستا بررسی آمارهای ابتلا به کرونا در ایران و کشورهای آسیایی نشان می دهد شیوع این بیماری در کشور به بالاترین سطح در میان کشورهای این قاره رسیده است.

در آمار منتشر شده از سوی ملل مختلف در روز 8 شهریور ماه مشاهده می شود در این قاره ایران با سطح 33 هزار و 780 نفر بالاترین میزان ابتلا را داشته و کشورهای هند و فیلیپین رتبه دوم و سوم را به ثبت رسانده اند.

میزان ابتلا در هند برابر با 30 هزار و 941 نفر بوده و سطح سرایت این ویروس در فیلیپین نیز معادل با 22 هزار و 179 نفر دراین مقطع رقم خورده است.

افزایش ابتلا در ایران موجب شده تا متغیرهای بیمارستانی نیز به بالاترین میزان خود برسد.

کرونا

سطح خطرناک فشار بر کادر بیمارستان ها

در روز 9 شهریور ماه شمار بیماران بستری روزانه برابر با 4 هزار و 685 نفر بوده و تعداد بیماران بدحال کرونایی معادل با 7 هزار و 849 نفر به ثبت رسیده است.

با مجموع این دو متغیر محاسبه می شود روی‌هم بستری‌های عادی و بدحال در این روز برابر با 12 هزار و 534 نفر بوده که بالاترین سطح در روزهای کرونا زده کشور است.

افزایش دراین شاخص موجب رکوردزنی های بی سابقه در مرگ و میر کرونایی ایران شده است.

کرونا

رکورد مرگ ومیر کرونای ایران در آسیا

شمار فوتی های روزانه کرونا در روز 9 شهریور ماه برابر با 643 نفر بوده است. این متغیر در روز 8 شهریور ماه نیزمعادل با 669 نفر بوده که در میان کشور های آسیایی بی سابقه بوده است.

رده های دوم و سوم این متغیر سیاه کرونایی در این روز نیز به کشورهای اندونزی و هند تعلق داشته که به ترتیب برابر با 568  و 350 نفر بوده اند.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید