هشدار جدی آمریکا به شهروندانش/ به این کشور سفر نکنید

کدخبر: ۵۵۵۰۱۱
سفارتخانه ایالات متحده در روسیه با صدور بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی در خصوص سفر به مسکو در ارتباط با جنگ اوکراین هشدار داد.
هشدار جدی آمریکا به شهروندانش/ به این کشور سفر نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دفتر نمایندگی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای که بر روی وب‌سایت سفارتخانه آمریکا در روسیه قرار گرفته بود به شهروندان آمریکایی در خصوص سفر به روسیه هشدار داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی، در پیام هشدار ایالات متحده که بر روی وب سایت سفارتخانه آمریکا در روسیه منتشر شده بود، آمده بود که ایالات متحده به شهروندان خود توصیه می‌کند که در ارتباط با عملیات نظامی روسیه در اوکراین از سفر به روسیه خودداری کنند.

دفتر نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در بیانیه خود خطاب به شهروندان آمریکایی تأکید کرده بود: «به واسطه پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تهاجم تمام عیار بی‌دلیل نیروهای ارتش روسیه به اوکراین، به روسیه سفر نکنید».

سفارتخانه آمریکا در روسیه در ادامه توصیه‌نامه خود برای شهروندان آمریکایی از دیگر دلایل پیشنهاد عدم سفر به روسیه به «آزار و اذیت احتمالی شهروندان آمریکایی پس از بازداشت احتمالی، اجرای خودسرانه قوانین محلی، محدود بودن پروازها به روسیه و از روسیه، توانایی محدود سفارت برای کمک به شهروندان آمریکایی در روسیه و توانایی مقابله با تروریسم» اشاره کرده است.

سفارتخانه آمریکا در ادامه تأکید کرده است: «شهروندان آمریکایی که در روسیه زندگی می کنند یا به این کشور سفر کرده‌اند باید هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند».

واشنگتن به شهروندان خود گفته است که احتمالاً روسیه، «شهروندی آمریکایی» را برای آن‌دسته از شهروندانی که تابعیت آمریکایی-روسی دارند، نادیده بگیرد و اجازه دسترسی آن‌ها به خدمات کنسولی آمریکا را ندهد و آن‌ها را مشمول قانون خدمت کند و از خروج آن‌ها از روسیه جلوگیری کند.

در بیانیه سفارتخانه آمریکا در روسیه در این خصوص آمده است که توانایی سفارتخانه ایالات متحده  برای کمک به شهروندان آمریکایی برای خروج از روسیه به شدت محدود است و گزینه حمل و نقل این افراد ممکن است به شدت محدودتر از قبل شود.

سفارتخانه آمریکا در فوریه سال گذشته میلادی نیز پیام هشدارآمیز مشابهی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین صادر کرد و از آن پس تاکنون از این موضع عقب‌نشینی نکرده است و پس از آن در ماه سپتامبر نیز توصیه‌نامه‌ای برای عدم سفر به روسیه و همچنین ترک روسیه در رابطه با آغاز بسیج عمومی در فدراسیون روسیه صادر کرد.

روسیه در فوریه سال گذشته با هدف نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین، به اوکراین حمله کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و همچنین عرضه انواع تسلیحات سبک و سنگین تنها به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید