ترس دولت بایدن از روسیه/ مخالفت آمریکا با درخواست اوکراین!

کدخبر: ۵۲۲۱۳۱
بر اساس اعلام دو مقام نظامی آمریکایی، دولت بایدن به دلیل ترس از واکنش روسیه با درخواست اوکراین برای ارسال موشک های دوربرد مخالفت کرده است.
ترس دولت بایدن از روسیه/ مخالفت آمریکا با درخواست اوکراین!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، شبکه ان بی سی نیوز افزود: مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با این درخواست مخالفت کرده و به کاخ سفید توصیه کرده اند که از ارسال چنین موشک هایی به اوکراین خودداری کند زیرا ممکن است چنین اقدامی به تحریک جنگ گسترده تری با روسیه منجر شود.

این دو مقام نظامی به ان بی سی نیوز گفتند: مقامات دفاعی که به دولت بایدن توصیه کرده‌اند موشک‌های دوربرد، موسوم به سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACM) به اوکراین ارائه نشود، ابراز نگرانی کرده‌اند که این موشک‌ها می‌توانند علیه اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده شوند و  بالقوه جنگ با روسیه را گسترش دهد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه به آمریکا در مورد ارائه چنین سلاح هایی به اوکراین هشدار داد و آن را «خط قرمز» روسیه خواند.

زاخاروا در یک نشست خبری گفت: در صورت تحویل چنین موشک‌هایی از سوی آمریکا به اوکراین و استفاده از آن، روسیه حق دفاع از خاکش را برای خود محفوظ می‌داند.  

دولت بایدن روز پنجشنبه بسته نظامی بزرگی به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار را برای کمک به اوکراین اعلام کرد که شامل گلوله های توپخانه، مین ها و سامانه های موشکی توپخانه می شد اما شامل موشک های دوربردی که برد آنها بیشتر از سامانه موشکی تحویل داده شده به اوکراین است، نمی شود.

تعدادی از قانونگذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا از درخواست اوکراین برای تحویل این موشک ها حمایت می کنند. برد این نوع از موشک ها تا ۳۰۰ کیلومتر یا حدود ۱۸۵ مایل است. اما دولت بایدن ماه گذشته گفت که اوکراین نیازی به موشک های دوربرد ندارد و  دیگر راکت ها و موشک های کوتاه بردتر علیه نیروهای روسیه موثر بوده اند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت اوکراین قول داده است که از موشک‌های آمریکا برای حمله به روسیه استفاده نکند.

این ادعای آمریکا در حالی بیان شده است که اوکراین در ۹ آگوست (۱۸مرداد) پایگاه هوایی روسیه در ساکی را مورد حمله موشکی قرار داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید