پیشنهاد اغوا کننده‌نتانیاهو به بنی گانتس برای ماندن در قدرت!

کدخبر: ۴۱۸۴۶۲
اقتصادنیوز:بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای ماندن در قدرت پیشنهاد اغوا کننده‌ای به حریف دیرین خود بنی گانتس رهبر حزب آبی و سفید داده است.
پیشنهاد اغوا کننده‌نتانیاهو به بنی گانتس برای ماندن در قدرت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری شهاب فلسطین از شبکه ۱۲اسرائیل گزارش داد، نتانیاهو در آخرین تلاش خود برای شکست دولت ائتلافی نفتالی بنت رهبر حزب یمینا و یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید، به گانتس پیشنهاد سه سال نخست وزیری داده است.

پیشنهاد نتانیاهو دو هفته پس از آن مطرح می‌شود که بامداد چهارشنبه دو هفته پیش، لاپید توانست برای تشکیل کابینه ائتلافی با گانتس به توافق برسد.

همچنین"یاریو لیوین" رییس کنست اسرائیل اعلام کرد که رأی گیری برای تشکیل کابینه لاپید ساعت ۱۶ روز یکشنبه آینده انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود که دولت ائتلافی لاپید و بنت شمار کرسی‌های کافی برای سکانداری اداره اسرائیل را به دست آورد.

چهارشنبه شب دو هفته پیش و ساعتی مانده به پایان مهلت لاپید برای تشکیل کابینه جدید، او موفقیت خود در انجام این ماموریت را رسما اعلام کرد.

لاپید توانست حمایت حداکثری برای تشکیل دولت ائتلافی جدید و براندازی نتانیاهو را کسب کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که لاپید موفق به تشکیل ائتلاف دولتی برای کنار زدن نتانیاهو شده است.

رهبر حزب یش عتید موفقیت خود در تشکیل کابینه جدید را رسما به رئوون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد. بدین گونه نتانیاهو پس از ۱۲ سال نخست وزیری به آخر خط رسید.

دفتر رئوون ریولین رییس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نفتالی بنت و لاپید به نوبت سمت نخست وزیری دولت جدید را عهده‌دار خواهند شد.

براساس گزارش رسانه‌ها بنت با لاپید به این توافق رسیده که بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست وزیر باشد و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را عهده‌دار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید