رئیس کمیسیون اروپا :

تا پایان جنگ در کنار اوکراین هستیم

کدخبر: ۵۲۱۹۸۱
اقتصادنیوز: اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا با تائید بسته کمکی ۵ میلیارد یورویی به اوکراین گفت که تا پایان جنگ در کنار کی‌یف هستیم.
تا پایان جنگ در کنار اوکراین هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، در شرایطی که جنگ روسیه و اوکراین به ماه هفتم خود نزدیک می‌شود، فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا عصر پنجشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به خبرنگاران، گفت: ما هرگز نخواهیم توانست فداکاری که اوکراینی‌ها می‌کنند را جبران کنیم اما آنچه می‌توانیم به شما بگوئیم این است که تا هر زمانی که طول بکشد دوستان اروپایی خود را در کنار خود خواهید داشت.

فون در لاین همچنین بسته کمکی ۵ میلیارد یورویی به اوکراین که توسط کمیسیون در اواسط شهریور ماه پیشنهاد شده بود را تأیید کرد.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هم در این دیدار از فون در لاین که برای سومین بار از زمان آغاز جنگ به کی‌یف سفر کرده است تشکر کرد.

او گفت که اوکراین مشتاق است تا قبل از تصمیم گیری در مورد اعطای عضویت کامل کی‌یف در اتحادیه اروپا، به بازار واحد اروپا بپیوندد.

زلنسکی افزود: برای ما، موضوع پیوستن اوکراین به بازار واحد اتحادیه اروپا در حالی که در راه رسیدن به عضویت در اتحادیه اروپا هستیم، یک موضوع مبرم تلقی می‌شود.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با بیان اینکه ما باید در زمینه انرژی به یکدیگر کمک کنیم، گفت: ما از اینکه به شبکه‌های برق اروپا پیوسته‌ایم، سپاسگزاریم.

وی افزود: این به نفع همه است، کشورهای اروپایی می‌توانند برق ارزان قیمت را از اوکراین دریافت کنند و ما در چنین شرایط سختی می‌توانیم برای حقوق و پرداخت‌های خود پول دریافت کنیم.

این دو همچنین در این کنفرانس در مورد تاسیسات انرژی اوکراین که بارها توسط نیروهای روسی ضربه خورده و بحران انرژی اروپا در بحبوحه تحریم‌های روسیه، صحبت کردند.

سفر رئیس کمیسیون اروپا به کی‌یف مصادف است با دیدار رهبران روسیه و چین در ازبکستان برای نشست منطقه‌ای که مسکو و پکن می‌گویند جایگزینی برای نفوذ جهانی غرب است.

در همین حال، اوکراین و متحدانش در روزهای اخیر مدعی دستاوردهای متعددی در منطقه خارکف شرقی که در همسایگی روسیه قرار دارد شده‌اند و زلنسکی در بازدید از مرکز مهم ایزیوم که این هفته بازپس‌گرفته شده بود، وعده پیروزی کلی اوکراین را داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید