زلنسکی یک فرمان جدید امضا کرد

کدخبر: ۵۳۲۴۳۳
اقتصادنیوز: زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین فرمان حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را امضا کرد.
زلنسکی یک فرمان جدید امضا کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین قانونی را امضا کرد که بر اساس آن، مسئولیت حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی این کشور به سازمان دولتی ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاعات اوکراین محول شده است.

هشدار روسیه به تل‌آویو درباره ارسال سلاح به اوکراین

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، بر اساس قانون، این سازمان دولتی تمامی اختیارات مورد نیاز برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین در طول دوره حکومت نظامی و ۱۲ ماه پس از خاتمه یا لغو آن را خواهد داشت.

به گفته یوری شیهول رئیس این سازمان دولتی، کار ایجاد فهرستی از مهمترین زیرساخت‌های حیاتی اوکراین توسط این سازمان در حال انجام است و علاوه بر آن ایجاد فهرست دیگری در ارتباط با اطلاعات مهم‌ترین زیرمجموعه‌هایی که به طور مستقیم با این زیرساخت‌های حیاتی در ارتباط هستند نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

شیهول افزود: از این طریق می‌توان سطح امنیت زیرساخت‌های حیاتی کشور اوکراین را تحلیل و بررسی کرد و در صورت لزوم، اقداماتی در راستای ثبات و تقویت آنها انجام داد، تهدیدهای احتمالی را بهتر شناسایی و از آنها جلوگیری و از حفظ و صحت این زیرساخت‌ها اطمینان حاصل کرد.

به گفته رئیس این سازمان دولتی، این سازمان از تجهیزات لازم، پایگاه فنی و نیروی انسانی توانمند برای انجام موثر وظایف جدید محول شده برخوردار است.

مجلس اوکراین در ماه اکتبر قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن برای ایجاد و اجرای سیاست‌های دولت این کشور در راستای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین، تغییراتی در برخی از قوانین موجود ایجاد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید