قولی که مکرون به زلنسکی داد

کدخبر: ۵۳۱۷۵۳
مکرون با رد ادعاهای مسکو در باره مجهز شدن اوکراین به بمب کثیف، گفت که کی یف در این باره شفاف بوده و پس از این ادعاهای روسیه، امکان بازرسی در این باره را فراهم کرده است.
قولی که مکرون به زلنسکی داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه پس از تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود، قول داد که پاریس به کی یف برای گذر از زمستان و تعمیر زیرساخت های تخریب شده آب و انرژی این کشور در حملات روسیه، کمک خواهد کرد.

فرانسه همچنین به تقویت ساختارهای دفاع هوایی اوکراین کمک خواهد کرد.

مکرون گفت که با زلنسکی برای برگزاری نشست بین المللی حمایت از شهروندان اوکراین در زمستان در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر ماه) توافق کرده و نشست دوجانبه برای جلب حمایت شرکت های فرانسوی از اوکراین نیز در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر ماه) برگزار خواهد شد.

دولت اوکراین روز سه شنبه درخواست کناره گیری یوری ویترنکو مدیرعامل شرکت ملی انرژی "نفتوگاز" این کشور را در پی حملات گسترده روسیه به تاسیسات آب و برق اوکراین، پذیرفت.

بسیاری از ناظران، کناره گیری ویترنکو ۴۶ ساله را که از آوریل ۲۰۲۱ مدیرعامل نفتوگاز بود، در پی رشته حملات موشکی هفته های گذشته روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین، پیش بینی کرده بودند.

اما او از ارایه علت کناره گیری اش خودداری کرده و دولت کی یف نیز جزئیات آن را اعلام نکرده است.

شرکت نفتوگاز از اظهارنظر در باره گزارش رسانه های اوکراین و یک عضو بلندپایه مجلس در باره انتصاب اولکسی چرنیشوف وزیر توسعه جوامع و سرزمین ها به این سمت، خودداری کرد.

این شرکت درگیر اختلافات حقوقی با شرکت دولتی انرژی گازپروم روسیه در باره انتقال گاز به کشورهای اروپایی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید