ادعای روسیه درباره انهدام 41 پهپاد ارتش اوکراین/ چند نظامی کشته شدند؟

کدخبر: ۵۹۶۶۸۰
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه مدعی شد که حدود ۷۵۰ نظامی اوکراین طی ۲۴ ساعت اخیر کشته شدند.
ادعای روسیه درباره انهدام 41 پهپاد ارتش اوکراین/ چند نظامی کشته شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه درباره آمار جنگ اوکراین اعلام کرد که حدود ۷۵۰ نظامی اوکراین در محورهای مختلف جنگ کشته شدند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی نشست خبری در مسکو گفت که در محور «زاپروژیا» ۱۴ حمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مسکونی «ویربوویه» و «رابوتینو» دفع شد، حدود ۱۱۰ نظامی اوکراینی کشته شدند، ۴۱ پهپاد نیز سرنگون و یک سکوی پرتاب سامانه موشکی ضد هوایی «اس -۳۰۰» منهدم شد.

کوناشنکوف تصریح کرد: بخشی از تجهیزات اوکراینی که در طول روز گذشته به عنوان یکی از داغ‌ترین محورهای جنگ منهدم شد، عبارتند از: دو تانک، تعدادی خودرو زرهی دیگر، یک سامانه توپخانه خودکششی M۱۰۹ Paladin، یک توپ M۷۷۷ ساخت آمریکا، یک سامانه توپخانه هویتزر FH-۷۰ ساخت انگلیس.

معاملات کلیدی جهان به دست عرب‌ها افتاد/ رونمایی از 4 تریلیاردر اثرگذار خاورمیانه

وی افزود: در محور دونتسک هم اوکراین بیش از ۳۲۰ نظامی خود و همچنین یک سامانه توپخانه خودکششی کراب ساخت لهستان را از دست داد. در محور دونتسک جنوبی نیز یک حمله اوکراینی‌ها دفع شد و حدود ۱۸۰ نظامی این کشور کشته شدند.

کوناشنکوف با بیان اینکه حمله هواپیماهای تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در منطقه «چروونایا دیبرووا» در محور «کراسنی لیمان» دفع شد، از کشته شدن حدود ۶۰ نظامی اوکراین در این محور خبر داد.

این مقام ارشد روس به کشته شدن حدود ۵۵ نظامی اوکراین و دفع چهار حمله آنها در محور «کوبیانیک» و کشته شدن ۲۵ نظامی اوکراین در محور «خرسون» اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید