اسکناس آمریکایی در راه حمایت 25500 تومانی

انتظارات بازیگران دلار معکوس شد

کدخبر: ۳۸۱۸۰۷
انتظارات معامله گران در بازار دلار برگشته است این تغییر انتظار را می توان از علامت برخی تحلیل گران فنی درباره آینده قیمت دلار حدس زد.
انتظارات بازیگران دلار معکوس شد

به گزارش اقتصادنیوز،4 روز قبل در بازار ارز، انتظار معامله گران، عبور دلار از مرز 26 هزار تومانی بود. ولی رفتار اسکناس آمریکایی در روزهای پنج شنبه و خصوصا شنبه، بسیاری از معامله گران افزایشی را ناامید کرد. بازگشت دلار به زیر 25 هزار و 700 تومان موجب شده است که این بار بیشتر معامله گران به دنبال شکست این ارز به زیر 25 هزار و 500 تومانی باشند. در واقع، در مدت کوتاهی سمت و سوی انتظارات کاهشی شد.

قیمت دلار 123

با این حال، هم چنان بازار در دامنه ای نوسان می کند که در یک ماه گذشته عموما در آن قرار داشته است؛ دامنه ای با کف 25 هزار و 400 تومانی و سقف 26 هزار و 500 تومانی. با توجه به ثبات بازار و توجه به اینکه فاصله بین سقف و کف اسکناس آمریکایی در یک ماه گذشته حدود 4 درصد بوده است، می توان گفت که نزول قیمت در روز شنبه نمی تواند نشانه قطعی برای سقوط بازار به دامنه جدیدی باشد.

عامل نگرانی نوسان گیران ارزی

آنچه بیشتر نوسان گیران ارزی را نگران می کند، نزدیک شدن به دوران پایان فشار حداکثری است. از نگاه آن ها، ممکن است در روزهای منتهی به آغاز به کار بایدن، شماری از معامله گران فروش دوم خود را کلید بزنند و زمینه ساز ریزش دیگری در بازار شوند. فروش اول این گروه،پس از انتخابات آمریکا رخ داد.  از نگاه این دسته از فعالان، برخی از معامله گران در انتظار آن بودند که ترامپ در روزهای آخر ریاست جمهوری خود حرکتی به ضرر ایران صورت دهد و به همین دلیل، بخشی از ارزهای خود را نفروختند. هر چقدر آن ها احتمال دهند که قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد، میزان فروش های ارزی بالاتر خواهد رفت. با این حال، بازار ارز هم چنان مشکلات خاص خود را دارد. نقدینگی هم چنان در سطح بالایی قرار دارد و نرخ سود بانکی در سطحی نیست که سرمایه گذاران را وسوسه کند که به بانک ها بازگردند.

کاهش عدد طلایی درهم

برای دومین روز بازارعدد طلایی درهم که خط تحلیل فنی بازار از سوی برخی معامله گران است کاهش یافت این عدد مرزی است که ده دقیقه معامله بالا یا پایین آن از نگاه برخی تحلیل گران می تواند روند بازار را تا حدودی مشخص کند.علاوه بر این عدد در معاملات پشت خطی نیز قیمت در محدوده بسته شده بازار نقدی در روز گذشته معامله شد اما در بازار هرات قیمت دلار در حال نزدیک شدن به کف مورد نظر تحلیل گران فنی است از نگاه این معامله گران قیمت دلار هرات ممکن است تا سطح 25 هزار و 400 تومان نزول کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید