معامله‌گران سکه به طلای جهانی امیدوارند

زمان آرایش خرید در بازار سکه

کدخبر: ۳۸۰۵۰۳
روند بازار سکه در روزهای اخیر نشان می‌دهد مرز نیم میلیون در حباب سکه یکی از نشانه‌های مهم برای موقعیت خریدوفروش در بازار شده است.
زمان آرایش خرید در بازار سکه

به گزارش اقتصاد نیوز در روزی که بازار جهانی تعطیل بود قیمت دلار توانست سطح حمایتی قیمت سکه را پشتیبانی کند. دیروز سکه 200 هزار تومان بالا رفت تا در پایان آخرین ماه پاییز رشد خود را مثبت نگه دارد. اما اولین روز زمستان در بازار سکه چه خبر است.

وزن تعیین‌کننده حباب در بازار

زمانی که حباب سکه به زیر 5 درصد رفت، خریداران در بازار فعال‌تر شدند. این موضوع موجب شد که دیروز سکه بتواند به بالای حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومان بازگردد. بازیگران فنی باور دارند، تا زمانی که سکه بالای این سطح حمایتی قرار داشته باشد،‌ شانس صعود قیمت بیشتر است. در کنار این، برخی سکه بازان نسبت به روند هفته جاری اونس طلا اظهار خوش‌بینی کرده‌اند و درصورتی‌که طلای جهانی به بالای مرز هزار و 900 دلاری برود، عبور راحت فلز گران‌بهای داخلی از مرز 12 میلیون تومانی دشوار نخواهد بود.

علامت حباب به بازار سکه

روز شنبه حباب سکه به زیر 500 هزار تومان رفت؛ این میزان حباب در ابتدای روز یک‌شنبه حتی کمتر شد و  به اوایل کانال 400 هزارتومانی رسید. در این مقطع زمانی بود که خریدها شدت گرفت؛ در مقابل، زمانی که حباب سکه بالای یک‌میلیون تومان می‌رود،‌ احتیاط در خرید سکه بیشتر می‌شود. با توجه به اینکه حباب سکه در شرایط کنونی حدود 570 هزار تومان است، انتظار نمی‌رود که معامله‌گران محتاطانه رفتار کنند.

حباب سکه

توجه جدی به بازار ارز

سکه بازان امروز به روند قیمت دلار بسیار دقت خواهند کرد. برگشت دلار به بالای محدوده 25 هزار و 800 تومانی می‌تواند موجب شود که سکه بدون کمک اونس طلا به کانال 12 میلیون تومانی بازگردد. در این میان، گروهی هم باور دارند آنچه موجب شد سکه در روز یک‌شنبه افزایشی شود، افزایش جزئی تقاضا و کاهش فروش‌های معامله‌گران در آستانه شب یلدا بود. این دسته باور دارند با خروج این عامل، سکه می‌تواند به مسیر کاهشی بازگردد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد امروز برای سکه هیچ عاملی به‌اندازه روند دلار اهمیت نخواهد داشت.

حباب سکه

قیمت سکه در معاملت پشت خطی

سکه در معاملات نقدی دیروز تا نزدیکی مرز 12 میلیون تومان بالا رفت اما در معاملات پشت خطی روند معاملات بااحتیاط بیشتری دنبال شد. قیمت فروش سکه در معاملات فردایی در محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومان بود که باقیمت در بازار فاصله دارد. در بازار سکه حد ضرر را برای امروز 11 میلیون و 850 هزار تومان پیشنهاد کرده‌اند. در بازاری که حد ضرر تعیین می‌کنند یعنی معامله‌گر تا زمانی که مطمئن نشده است نباید سریع قدم بردارد. در بهترین حالت باید سریع بخرد و سریع بفروشد. حالتی که به آن معامله اسکارلپی می‌گویند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید