پیش بینی روند بازار ارز در آخری روز کاری میانه بهار

بازگشت موقت جناح صعودی دلار به بازار ارز

کدخبر: ۴۱۳۵۲۳
اقتصاد نیوز:آخرین روز کاری اردیبهشت بازار ارز تحت تاثیر اخبار وین است. قیمت دلار در معاملات پشت خطی صعودی شد تا نشانه ای از نیاز به بازار به یک اتفاق واقعی باشد.
بازگشت موقت جناح صعودی دلار به بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، دیشب خبر مهمی از مذاکرات هسته ای منتشر نشد تا معامله گران افزایشی یک بار دیگر به بازار بازگردند. نتیجه برگشت این گروه، عبور دلار از مرز ۲۳ هزار تومانی و ورود به محدوده ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومانی بود. روز سه شنبه، بسیاری از معامله گران با انتشار نقل قول های انتشار یافته نماینده روسیه در وین موقعیت فروش گرفتند. ولی روز چهارشنبه تلویحا عنوان شد که طرفهای مذاکره باید به پاییتخت ها برگردند و حداقل فعلا خبری از احیای برجام نیست. چنین مساله ای انتظارات بازار را تحت تاثیر قرار داد و میزان خریدها را بالا برد.

ممکن است افزایش انتهای شب گذشته تنها جوسازی معامله گران برای خروج از ضرر باشد. با اینحال، به نظر می رسد تا زمانی که دلار بالای محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، معامله گران با قدرت در موقعیت فروش قرار نگیرند. دیشب اظهارنظرهای مثبتی نیز درمورد احیای برجام منتشر شد.  به عنوان مثال،‌ وزیر امور خارجه آلمان عنوان کرد، هدف مذاکره‌کنندگان وین دستیابی به نتایج لازم در خصوص برجام ظرف دو هفته آینده است.  با این حال، برای بازار انتظارات بیشتری ایجاد شده بود، در نتیجه حداقل به صورت موقت اخبار مثبت را نادیده گرفت. ممکن است امروز معامله گران پس از جبران ضرر افت شدید غروب سه شنبه، بار دیگر در موقعیت فروش قرار بگیرند.

13

به نظر می رسد اگر طی دو هفته آتی مجموع اخبار از مذاکرات مثبت باشد، بازار بار دیگر به پیشواز افت قیمت ها برود و در صورتی که تصور کند تا انتخابات ریاست جمهوری، خبری از توافق نیست، به تدریج در مسیر افزایشی قرار بگیرد. البته بازار برای افزایش معنادار، عرضه بازارساز را در برابر خود می بیند.

البته در بازار متشکل ارزی نیز معاملات دلار  و یورو کاهش یافت. این کاهش معاملات قرینه ای از فضای تعلیق در بازار است این اتفاق نشان می دهد در بازار عمده فروشی معامله گران فعلا دست نگه داشته ان

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید