پیش بینی روند بازار ارز 29 اردیبهشت

شوک شبانه به دلار /روسیه، استانبول را به هم ریخت

کدخبر: ۴۱۳۲۵۸
اقتصادنیوز:تحلیل گران فنی محدوده 23 هزار را برای قیمت دلار محدوده تعیین جهت می دانند. اگر دلار بتواند از برخی سطوح این کانال رد شود از دید معامله گران وارد فاز صعودی شده است در قیمت این صورت قیمت دلار استعداد افت تا کانال 21 هزار تومان را دارد.
شوک شبانه به دلار /روسیه، استانبول را به هم ریخت

به گزارش اقتصادنیوز، "مذاکرات پیشرفت عمده‌ای داشته و احتمالا تا فردا خبر مهمی منتشر خواهد شد." این اظهارات شب گذشته میخائیل اولیانوف نماینده ارشد روسیه در مذاکرات احیای برجام موجب شد که به یکباره در معاملات پشت خطی، تعداد فروشنده ها افزایش قابل توجهی پیدا کند و قیمت دلار به زیر مرز ۲۳ هزار تومانی بازگردد. البته بخشی از معامله گران نیز شب گذشته سعی می کردند بخش دیگری از صحبت های نماینده روس را برجسته کنند که عنوان کرده بود، «هنوز مسائل حل‌نشده در مذاکرات مربوط به احیای برجام باقی مانده‌اند و مذاکره‌کنندگان برای نهایی کردن توافق در خصوص احیای برجام به وقت و تلاش بیشتری نیاز دارند». در هر صورت به نظر می رسد بازار ترجیح می دهد با احتیاط اقدامات خود را تنظیم کند و دیشب بیشتر معامله گران سعی کردند خود را با این تصور هماهنگ کنند که ممکن است واقعا خبر مهمی از مذاکرات وین پس از چند روز بی خبری منتشر شود.

در صورتی که خبر مخالفی امروز به بازار ارسال نشود، احتمال می رود بازار ارز روند آرام یا نزولی را سپری کند و خریداران با احتیاط بیشتری رفتار کنند. با این حال در صورتی که خبر مهمی از مذاکرات منتشر نشود، باز هم خریداران به بازار بازخواهند گشت و قیمت در جهت افزایشی خواهد گرفت.

دلار پشت خطی

در حالی که دیشب احتمالات کاهشی در بازار برجسته بود، بسیاری از معامله گران عنوان می کردند موانع زیادی برای احیای برجام وجود دارد. عده ای عنوان می کردند، آمریکا به راحتی قادر نیست که تمام تحریم ها را لغو کند و ترامپ در قالب طرح فشار حداکثری، احیای برجام را بسیار دشوار کرده است. در کنار این، در ایران، نمایندگان مجلس اعتقاد دارند باید برای احیای برجام کلیه تحریم ها لغو نشوند.

در اکوایران ببینید: معامله‌گران در انتظار یک خبر

بازار در هفته های اخیر در وضعیت اضطرابی حرکت کرده است و اخبار مختلف، آرامش را از معاملات سلب کرده اند. تحلیل گران فنی محدوده 23 هزار را برای قیمت دلار محدوده تعیین جهت می دانند. اگر دلار بتواند از برخی سطوح این کانال رد شود از دید معامله گران وارد فاز صعودی شده است در قیمت این صورت قیمت دلار استعداد افت تا کانال 21 هزار تومان را دارد. البته روند بازار متشکل نشان می دهد حداقل تا روز یک شنبه امکان افت قیمت دلار زیر 22 هزار و 800 تومان وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید