یک بازار جذاب برای سرمایه‌گذاری

بیت‌کوین دیگر طلای‌ دیجیتالی نیست

کدخبر: ۴۱۴۰۳۱
یک استراتژیست می گوید ، طلا هنوز "نسبتاً ارزان" است و می تواند به بالاترین حد خود برسد.
بیت‌کوین دیگر طلای‌ دیجیتالی نیست

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، یک استراتژیست گفت، طلا هنوز یک فرصت سرمایه گذاری «نسبتاً ارزان» است و حتی اگر به زودی از 1900 دلار به ازای هر اونس عبور کند ، می تواند روند افزایشی خود را حفظ کند.

ریچارد کلی رئیس استراتژی جهانی TD Securities به سی ان بی سی گفت: « طلا در سال گذشته روند خارق العاده ای داشت و وقتی این روند معکوس شد ، فکر می کنم این باعث ترس چند سرمایه گذار شد.»

قیمت طلا در اوت (شهریور) سال گذشته به بالاترین قیمت خود در هر اونس به 2هزار و 63 دلار رسید. با این حال ، داده های Refinitiv  نشان می دهد که اکنون این رقم 1887 دلار است.

طلا

طلا راه فراری در مقابل تورم

طلا در چند ماه اول سال 2021 تحت فشار بود. این در حالی بود که جهش شدید بازده خزانه داری آمریکا در حالی صورت گرفت که معامله گران شرط بندی کردند که تورم باعث افزایش نرخ بهره در فدرال رزرو و کاهش سیاست های پولی سازگار خود خواهد شد. طلا به طور سنتی به عنوان یک فرار در برابر تورم تلقی می شود اما هرگونه تلاش بانک های مرکزی برای مهار تورم معمولاً برای شمش بد است.

ریچارد کلی همچنین به رابطه طلا با دلار آمریکا اشاره کرد. از آنجا که طلا به طور معمول به دلار قیمت گذاری می شود ، هرگونه سقوط در بازار دلار می تواند منجر به افزایش قیمت طلا شود.

طلا یک بازار جذاب و ارزان برای سرمایه گذاری

کلی معتقد است که دلار - و حتی سایر ارزهای اصلی مانند یورو - اکنون به طور نسبی با ارزش به نظر می رسند و این نشان دهنده افت قیمت طلا است.

کلی به CNBC گفت: طلا نسبتاً ارزان است ، بنابراین وقتی می خواهید به سرمایه گذاری فکر کنید ، طلا به طور قطعی یکی از پتانسیل های جذاب است.

کلی اضافه کرد که حتی اگر طلا به 1900 دلار برسد ، یا حتی بالاتر ، این بازار با توجه به آنچه با نرخ های سیاست مشاهده می شود ، و آنچه که با پویایی تورم می بینیم ، یقینا می تواند برای خرید، بازار بسیار جذابی باشد.

JPMorgan(بانک بین المللی) در یادداشتی به مشتریانش گفت که سرمایه گذاران نهادی بیت کوین را برای طلا رها می کنند. این در حالی بود که ارز رمزنگاری شده به عنوان نوعی "طلای دیجیتال" شهرت پیدا کرده بود و از تورم محافظت می کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید