کارشناسان به آینده طلا خوش بین نیستند

پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم 1400

کدخبر: ۴۰۱۹۴۴
قیمت طلا به زیر 1750 دلار رسیده است و احساسات بازار به این زودی ها به یک روند صعودی اشاره نمی کند.
پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم 1400

براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در کف 1700 دلار و سقف 1750 دلار گیر کرده است قیمت طلا نه توانایی شکست سقف را داشته است و نه راضی به ترک این کانال. همین اتفاق سوژه نظر سنجی جدید کیتکو شده است. بر اساس آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز ، بازار طلا همچنان  به دنبال آن است که سطح حمایت بحرانی خود را به بیش از 1700 دلار در هر اونس برساند تا از این طریق احساسات صعودی ثابت در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی را زنده نگه دارد.

با عین حال، آخرین نتایج نظرسنجی نشان می دهد که احساسات صعودی و نزولی در بازار طلا به طور نسبی متعادل است ، زیرا قیمت آن نتوانسته است بالاتر از مقاومت مهم 1750 دلار در هر اونس عبور کند.

در میان تحلیلگران وال استریت ، احساسات نزولی اندکی رو به بالا بوده است. بسیاری از تحلیلگران فکر می کنند که کاهش قیمت در شرایط فعلی می تواند یک فرصت خرید طولانی مدت باشد.

فیلیپ استریبیل ، استراتژیست ارشد بازار، گفت: « من فکر می کنم می توانیم تا کف 1700 دلار را شاهد باشیم ، اما پس از آن سرمایه گذاران قصد پرش بازار را دارند. بازده اوراق قرضه نمی تواند برای همیشه بیشتر شود و اگر روند معکوس شود ، طلا عملکرد خوبی خواهد داشت.»

این هفته 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، 7 یا 44٪  افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. هشت تحلیلگر ، یا 50٪ ، اظهار داشتند که انتظار دارند قیمت های پایین تری را در آینده شاهد باشند و یک رای ، یا 6٪ ، در مورد فلز گرانبها خنثی بود.

در همین حال ، در مجموع 807 رای در نظرسنجی های آنلاین مین استریت (نمادی برای منافع صاحبان موسسات و بنگاه‌های کوچک) به دست آمد. از این تعداد ، 377 پاسخ دهنده یا 47٪ به دنبال افزایش طلا در هفته آینده بودند. 255 نفر دیگر ، یا 32٪ ، روند کاهشی را پیش بینی کردند ، در حالی که 175 رای دهنده ، یا 22٪ ، بی طرف بودند.

طلا

اگرچه سرمایه گذاران خرده فروشی(مین استریت) یک دیدگاه صعودی کمی را حفظ کرده اند ، اما علاقه به بازار کم نوسانات طلا در حال کاهش است ، زیرا شرکت در نظرسنجی این هفته به پایین ترین سطح از اوایل ماه مه(خرداد) 2020 کاهش یافته است.

چشم انداز به طور نسبی خنثی این هفته در حالی است که قیمت طلا هفته را با افت 0.5 درصدی به پایان رساند. معاملات آتی طلای ژوئن(تیر) آخرین بار هر اونس 1735 دلار معامله شد.

با توجه به معاملات بازار طلا در محدوده تقریباً محدود 1700 دلار در هر اونس و 1750 دلار ، تحلیلگران می گویند که موارد برای صعودی و نزولی این فلز گرانبها وجود دارد. برای بسیاری ، اقدام قیمت به آنچه در دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه رخ می دهد بستگی دارد که همچنان به بالاترین حد خود در بیش از یک سال خود رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید