محرک قیمت سکه برای تغییر کانال

نگاه سکه بازان به حرکات قیمت دلار

کدخبر: ۴۱۶۲۱۳
قیمت طلای بالای 1900 دلار و قیمت دلار 24 هزار و 400 تومان محرک قیمت سکه به سوی 11 میلیون تومان خواهد بود.
نگاه سکه بازان به حرکات قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، روند کوتاه مدت سکه تحت تاثیر حرکات قیمت دلار است. اگر امروز دلار بتواند خود را بالای محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی تثبیت کند، احتمال صعود سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی بسیار قوی خواهد شد. البته فلز گران بهای داخلی قبل از اینکه وارد کانال ۱۱ میلیون تومانی شود، نیاز دارد که از مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عبور کند. در روزهای اخیر سکه برای ساعاتی بالای مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار گرفت ولی هرگز نتوانست خود را در آن محدوده تثبیت کند.

سکه حباب

تحلیل گران فنی باور دارند، بازار پس از چند روز تلاش، امروز می تواند محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را بشکند و فاز جدید صعودی را آغاز کند. ارزش ذاتی سکه دیروز بعدازظهر حدود ساعت ۱۷، بالای ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. در آن مقطع زمانی قیمت دلار در حدود ۲۳ هزار و ۸۸۰ تومان بود. طبیعتا با توجه به رشد شبانه دلار، سکه نیز می تواند در ابتدای روز سه شنبه به سطوح قیمتی بالاتری برود.

سکه پشت خطی2

 گروهی از فعالان حتی باور دارند،‌ اطمینان سکه بازان از رشد دلار می تواند منجر به هجوم تقاضا در بازار سکه شود. به باور این دسته، از آن جایی که بازارساز در بازار سکه مداخله مستقیمی ندارد، سفته بازان برای حفظ ارزش دارایی خود و کسب سود ترجیح می دهند به جای دلار، اقدام به خرید فلز گران بهای داخلی کنند.

امروز سکه بازان به روند اونس طلا نیز بسیار دقت خواهند کرد. به گفته تحلیل گران فنی تا زمانی که طلای جهانی بالای مرز هزار و ۹۰۰ دلاری قرار دارد، امید سکه بازان به فلز زرد، صعودی خواهد بود.

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید