چالش های صعود در بازار سکه

دو اتفاق مهم برای قیمت سکه

کدخبر: ۴۳۸۶۹۰
قیمت سکه هم چنان برای رشد معنادار دشواری هایی را پیش رو دارد. از یک سو حباب سکه بالاست و فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به نزدیک ۴ درصد رسیده است. این موضوع به معنای آن است که ظرفیت بنیادی رشد در بازار سکه بستگی زیادی به جهش معنادار دلار یا اونس طلا دارد.
دو اتفاق مهم برای قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، به گفته فعالان، دو اتفاق، امید افزایشی ها را در بازار سکه بالاتر برده است. اولین موضوع حفظ مرز ۱۲ میلیونی قیمت سکه در روز دوشنبه بود. در واقع در روزی که کاهشی ها در بازار دست بالاتر را داشتند، فلز گران بهای داخلی نتوانست به زیر مرز حمایتی حساس خود برود و این موضوع برای بازیگران به معنای آن بود که انتظارات کاهشی در بازار از قدرت زیادی برخوردار نیست.

دومین اتفاقی که امید افزایشی ها را در بازار سکه بالا برد، برگشت قیمت دلار به بالای مرز ۲۷ هزار تومانی بود. دیروز در مقطعی دلار تا محدوده ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومانی ریزش کرد ولی به سرعت توانست خود را به بالای مرز ۲۷ هزار تومانی برساند. ادامه افزایش اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی موجب شد که حتی سکه بازان امیدوار شوند که فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز جاری از محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی عبور کند.

Untitled-16

دشواری های سکه برای رشد

قیمت سکه هم چنان برای رشد معنادار دشواری هایی را پیش رو دارد. از یک سو حباب فلز گران بهای داخلی بالاست و فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به نزدیک ۴ درصد رسیده است. این موضوع به معنای آن است که ظرفیت بنیادی رشد در بازار سکه بستگی زیادی به جهش معنادار دلار یا اونس طلا دارد.

 در واقع شاید برگشت دلار به بالای مرز ۲۷ هزار تومانی مانع از افت قیمت در بازار سکه شود، ولی برای اینکه فلز گران بهای داخلی بتواند به بالای خط ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی صعود کند، نیاز دارد که دلار در شیب صعودی قوی تری قرار بگیرد. اونس طلا حداقل تا دیشب چندان نتوانست انتظارات سکه بازان را برآورده کند وانتظارات بازیگران فلز گران بهای داخلی بیشتر به دلار گره خورده است.

پشت خطی (4)2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید