راز تردید معامله گران در خرید اوراق سکه!

دلار سهمیه ای خریدار ندارد/سیگنال بودجه ای به بازار ارز

کدخبر: ۵۳۳۴۷۶
دلار سلیمانیه بلاخره از دلار تهران سبقت گرفت/ سیگنال میرکاظمی معکوس ترجمه شد/ چرا معامله‌گران نسبت به خرید دلار سهمیه‌ای و اوراق سکه تردید دارند؟
دلار سهمیه ای خریدار ندارد/سیگنال بودجه ای به بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار ارز روز گذشته، قیمت دلار هرات در 35 هزار و 480 تومان شروع به کار کرد و با یک روند نزولی تا 34 هزار و 800 تومان پایین آمد.

دلار سلیمانیه از دلار تهران سبقت گرفت

قیمت دلار تهران در 36 هزار و 500 – 600 و سلیمانیه هم در 36 هزار و 100 تومان باز شدند.

در بازار سه‌شنبه، بعد از مدت‌ها دلار سلیمانیه از تهران سبقت گرفت. در یک هفته گذشته دلار سلیمانیه بر خلاف رویه‌های قبلی پایین‌تر از دلار تهران کشف قیمت می‌شد اما روز سه‌شنبه وضعیت به شرایط قبل برگشت و سلیمانیه بالای تهران قرار گرفت.

پاسخ جنجالی خاندوزی به قالیباف: آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته‌اند/ به جای ایجاد تفرقه، کمک کنیم!

فروش خودرو به قیمت کارخانه به این افراد


 

 

بازار ارز انتظامی شد

به گزارش اکوایران، معامله‌گران اعتقاد داشتند چون بازار تهران انتظامی شده نوسان کاهش پیدا کرده و حالت طبیعی به بازار برگشته است.

وقتی در بازار  چرخ بیشتری زده شود چند نکته واضح است. مهمترین نکته قطبی شدن عرضه و تقاضا بود. برای نمونه دلار سهمیه‌ای بدلیل عواقب یارانه‌ای و قضایی کم‌مشتری مانده است.

دلار سهمیه ای خریدار ندارد

در بازار سه‌شنبه، دلار سهمیه‌ای در کانال 35 هم قیمت فروش داشت اما بخاطر بسته شدن حساب، خواهان زیادی نداشت. صف‌های خرید هم در مقابل صرافی‌ها برای خرید دلار سهمیه‌ای غیب شد، چون خریداران نگران هستند با رصد آن‌ها عواقب قضایی و اقتصادی در انتظارشان باشد.

کارت ملی اجاره نمی دهم زیرا...

به همین دلیل کارت ملی دیگر راحت اجاره نمی‌شود و حتی معامله‌گران پشت‌صحنه هم ریسک خرید دلار سهمیه را به جان نمی‌خرند.

معامله گران نگران ضدحمله بازارساز

ترس از بازارساز در بین معامله‌گران مشهود بود، آن‌ها هنوز با احتیاط قدم برمی‌دارند و نگران ضدحمله بازارساز هستند. دلیلش هم از نظر معامله‌گران این بود که بازارساز در هر نقطه و مکانی امکان مداخله دارد.

سیگنال ارزی بودجه 1402

دیروز مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه دو خبر داشت . خبر اول درباره نرخ ارز بودجه 1402 بود، خبر دوم درباره عدم تحقق درآمد‌های بودجه. در حالی که نمایندهای مجلس در روزهای گذشته گمانه‌زنی کردند نرخ دلار در بودجه سال 1402 در حدود 30 هزار تومان باشد، رئیس سازمان برنامه و بودجه این نرخ را 23 هزار تومان اعلام کرد و مدنظر داشت که به بازار سیگنال دهد که دولت دنبال افزایش منابع از محل تغییر نرخ ارز نیست.

Fcx5xD24hMju

درمورد عدم تحقق درآمد بودجه هم میرکاظمی از وصول 66 درصدی منابع خبر داده و اظهار کرده است، 7 ماه از سال گذشته و تا پایان سال هم همین حدود، تحقق منابع خواهیم داشت بنابراین تا پایان سال 200 همت عدم تحقق داریم.

کف سازی در بازار دلار

ولی بازار این سیگنال ارزی را معکوس ترجمه کرد. از نگاه آن‌ها نرخ 23 هزار تومانی می‌تواند درآمدهای دولت را کمتر نشان دهد و علاوه بر این، عدم تحقق درآمد امسال اثر آنی‌تری از نرخ دلار بودجه سال آینده دارد. معامله‌گران برخلاف انتظار، با این خبر کف‌سازی کردند و دلار پایین نیامد. کلا در بازار تحلیل‌های اقتصاد کلان اثر منفی بر بازار دارد.

تردید درباره اوراق سکه

اوراق سکه در روز سه‌شنبه با قیمت 15 میلیون و 875 هزار تومان کشف قیمت شد . از امروز هم معاملات ثانویه آغاز می‌شود. معامله‌گران درباره اوراق سکه دو تردید داشتند. تردید اول بحث مالیات بود. آن‌ها می‌گفتند از کجا معلوم بعدا مالیات از خریداران نگیرند یا اینکه یارانه را قطع نکنند.

بحث دوم در رابطه با قیمت بود. معامله‌گران معتقد بودند قیمت اوراق باید 10 درصد پایین بازار باشد یعنی قیمت 14 میلیون و 750 هزار تومان. عدد ده درصد هم از نرخ اجاره طلا آمده است.

معامله‌گران می‌گویند عرف اجاره طلا در بازار برای هر ماه یک درصد است و خرید اوراق سکه با سررسید شش ماهه مثل اجاره طلا است و برای هر ماه یک درصد مدنظر قرار بدهیم می‌شود 6 درصد که کسی با این رقم ریسک نمی‌کند آن را بخرد. معامله‌گران می‌گویند حداقل باید 10 درصد ارزانتر از بازار باشد تا خرید آن با تمام ریسک‌هایش ارزش داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید