چگونه با گوگل مپس مسافت دو نقطه را روی نقشه اندازه بگیریم

کدخبر: ۱۶۱۹۶۶
اپلیکیشن Google Maps قابلیتی دارد که با استفاده از آن می‌توان فاصله بین دو یا چند نقطه را اندازه گرفت. در ادامه مطلب روش انجام دادن این کار را به شما نشان می‌دهیم.

جی اس ام؛ یکی از امکانات قدیمی گوگل مپس امکان اندازه‌گیری مسافت‌ها از روی نقشه است. مثلا اگر بخواهید بدانید محیط پارک محله شما چقدر است یا اینکه کوچه شما چند متر طول دارد کافیست تا وارد گوگل مپس شوید و با ابزاری که در اختیارتان می‌گذارد مسافت مورد نظر را اندازه بگیرید.

از آنجا که اکثر کاربران گوگل مپس از این سرویس روی گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند ما نیز نحوه اندازه‌گیری مسافت با گوگل مپس را در گوشی به شما آموزش خواهیم داد هرچند روش انجام چنین کاری در وب خیلی فرق ندارد.

  1. وارد گوگل مپس شوید.
  2. مکان مورد نظر را روی نقشه پیدا کنید.
  3. انگشت خود را روی نقطه شروع اندازه‌گیری قرار داهید تا علامت گذاری شود.
  4. منو پایین صفحه را به سمت بالا بکشید و ابزار Measure Distance را انتخاب کنید.
  5. با حرکت دادن نقشه، نشانگر را روی نقطه پایان اندازه گیری قرار دهید.
  6. مسافت بین دو نقطه در پایین صفحه نمایش داده می‎شود.

با استفاده از این ویژگی، علاوه بر اندازه گیری یک خط مستقیم، می‌توانید خطوط شکسته را نیز اندازه بگیرید یا محیط یک محل را حساب کنید.

برای این کار باید از دکمه + در گوشه صفحه استفاده نمایید تا بتوایند مسافت‌ها را به صورت شکسته اندازه‌گیری کنید.

توجه داشته باشید اندازه گیری با این روش خیلی دقیق نیست بنابراین اگر نیاز به اندازه گیری دقیق داره استفاده از گوگل مپس پیشنهاد نمی‎شود.

اگر گوگل مپس اندازه‌ها را بر حسب متر نشان نداد وارد Settings برنامه شوید و بخش Distance units واحد را به کیلومتر تغییر دهید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید