پای تاکسی اینترنتی به تبریز هم رسید!

کدخبر: ۱۶۰۷۱۶
گرفتن تاکسی با اپلیکیشن موبایل چیز تازه‌ای نیست بسیاری از ما از طریق اخبار تکنولوژی با Uber ،Lyft و Didi آشنا هستیم اما به تازگی یک شرکت استارت آپ تبریزی نرم افزار هوشمند استفاده از تاکسی را راه اندازی کرده است.

زومیت؛ این نرم افزار با نام تاکسی آنلاین قونقا، یک سیستم هوشمند در خواست تاکسی مبتی بر اینترنت است که کاربران می‌توانند بدون نیاز به تماس تلفنی یا دادن آدرس موقعیت خود در هر جایی از شهر که باشند تاکسی درخواست کنند. این سیستم به صورت هوشمند موقعیت مکانی شما را مشخص و تاکسی های موجود در اطرافتان را نمایش می‌دهد. پس از درخواست تاکسی، امکان برقراری ارتباط با راننده را نیز خواهی داشت و همچنین می‌توانید عملیات پرداخت را به صورت نقد یا الکترونیکی پرداخت کنید.

نرم افزار "قونقا" در مراسم رونمایی از استارت آپ‌های تبریز که در تاریخ ۱۷ بهمن ماه با حضور امیر حسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر فناوری اطلاعات و بهمن حسین زاده مدیر کل اداره فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی برگزار شد، رونمایی شد.

حامد صفری بخشایش، مدیر اجرایی این طرح در توضیحات خود گفت: «از سیاست‌های این پروژه به کارگیری خودروهای تولید بعد از سال ۱۳۸۵، راننده با تحصیلات فوق دیپلم و دارای کارت شهری و... است.»

تاکسی قانقا

وی ادامه داد: برنامه "قونقا" زمینه ایجاد اشتغال برای سه هزار راننده، پوشش تمام مناطق شهر، به کارگیری ۴۰ نفر متخصص در بخش پشتیبانی و مرکز تماس را در برنامه های خود دارد.

وی بیان کرد: «یکی از مزایای استفاده از تاکسی آنلاین قونقا مانیتورینگ همزمان شهر محدوده ترافیک را شناسایی و اطلاع به راننده است تا از مسیر خلوت حرکت کند تا هم مسافر رضایت داشته باشد و ترافیک آن محل سبک تر شود.»

از دیگر ویژگی های استفاده از این سیستم علاوه بر ارائه کاهش نرخ سفر درون شهری، کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا است، جلوگیری از گردش بی مورد خودروها و تاکسی ها و تسهیل ترافیک درون شهری و کاهش آلودگی صوتی و هوا و صرفه جویی در زمان و توسعه پایدار شهری از اصلی ترین مزیت‌های استفاده از این اپلیکیشن هوشمند است زیرا هربار شهروندی هنگام ایستادن کنار خیابان و گرفتن یک تاکسی سسب ایجاد ترافیک می‌شود یا رانندگان در خیابان های شهر دور می‌زنند تا مسافر سوار کنند و این مورد آلودگی هوا را افزایش می‌دهد اما با استفاده از این نرم افزار این مشکلات کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر فناوری اطلاعات در این همایش با ابراز خوشحالی از شکوفایی خلاقیت جوانان تبریزی در خصوص نبود شفاف‌سازی نظارت بر فضای کسب و کار نوپا و قوانین مشخص که گاها سبب می‌شود ارگان‌های دیگر یا شرکت‌های سنتی از این کسب و کار شکایت کنند گفت: «در تلاش هستیم قانون‌های جدید متناسب با این کسب و کارهای نوپا را وضع کنیم تا بتوانند از حقوق خود دفاع کرده و دچار مشکلی نشوند.»همچنین حسین زاده مدیر کل اداره فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: «طرح مربوط به تاکسی آنلاین "قونقا" که توسط تعدادی از جوانان مستعد تبریزی طراحی شده است و در حال حاضر اجرایی و از نرم افزار امکان دانلود آن وجود دارد.»

وی ادامه داد: «تولید چنین نرم افزاری بعد از کشورهای خارجی و تهران در تبریز کمک بزرگی به توسعه فرهنگی شهر، کاهش آلودگی و افزایش خدمات شهری خواهد داشت.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید