«اقتصادنیوز» بررسی کرد

چه افرادی حاضر به پرداخت اقساط وام مسکن مهر نشدند؟

کدخبر: ۲۱۳۸۱۳
اقتصادنیوز: 34 هزار صاحب‌خانه مسکن مهر در کشور، بیش از 4 سال است یک ریال «قسط» بابت وام‌هایی که این خانه‌ها با آن ساخته شده است به بانک مسکن پرداخت نکرده‌اند.این گروه خاص از خانوارهای ساکن در واحدهای مسکونی مهر، عملاً مهمان شبکه بانکی هستند به این معنا که برخلاف سایر صاحبان این خانه‌ها، به دلایل نامعلوم اما قابل پیگیری، از پرداخت ماهانه حداقل 150 هزار تومان قسط معافند.
چه افرادی حاضر به پرداخت اقساط وام مسکن مهر نشدند؟

به گزارش اقتصادنیوزطرح مسکن مهر، 2 میلیون و 372 هزار واحد را شامل می‌شود بطوریکه تا کنون بیش از 48 هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری بانک مرکزی –پول تورم‌زا- برای ساخت این حجم قابل توجه خانه، تسهیلات ارزان قیمت 4 تا 9 درصدی پرداخت شده است.

از این تعداد واحد، کار ساخت نزدیک به یک میلیون و 800 هزار واحد به پایان رسیده و برای همین تعداد واحد مسکونی، کارت قسط صادر شده است.

با این حال، مالکان 34 هزار واحد مسکونی مهر از زمان تحویل کلید خانه‌های خود تا کنون، از دریافت کارت قسط صادر شده توسط بانک مسکن طفره رفته‌اند یا به رغم دریافت کارت، از پرداخت قسط خودداری می‌کنند.

حداقل 200 میلیارد تومان از منابع بانکی که علی القاعده باید طی 5 سال اخیر از محل پرداخت قسط به موقع مالکان این 34 هزار واحد، به حساب بانک مسکن باز می‌گشت، فعلاً در این املاک منجمد شده است.

گفته می‌شود عمده مالکان این خانه‌ها افرادی هستند که به شکل سفارشی، این واحدها در جریان افتتاح‌ها، به آنها تحویل شده است.

در طرح مسکن مهر، بانک مسکن به محض تاخیر سه ماه متوالی در پرداخت قسط از سوی یک مالک، پیامک تهدیدآمیز برای ضامن آن فرد ارسال می‌کند. در این طرح،‌ افراد اگر قسط خود را نپردازند، حساب بانکی ضامن مسدود می‌شود و حتی واحد مسکونی مهر به تملک بانک درمی¬آید.

اما مشخص نیست چرا و به چه علت، 34 هزار مالک به رغم عدم پرداخت حتی یک قسط، تاکنون از تور رهگیری و برخورد بانک مسکن در امان مانده‌اند؟!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید