10 رکوردی که رونالدو می تواند در یوونتوس بشکند

کدخبر: ۲۲۵۶۹۱
​اقتصاد نیوز: در این یادداشت، قصد داریم نگاهی به 10 رکورد احتمالی و مهمی داشته باشیم که کریستیانو رونالدو می تواند در یوونتوس به آن ها دست پیدا کند.
10 رکوردی که رونالدو می تواند در یوونتوس بشکند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از طرفداری ، با رقمی به ارزش 100 میلیون یورو و در یکی از بزرگترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال، کریستیانو رونالدو فوق ستاره 33 ساله پرتغالی از رئال مادرید به یوونتوس پیوست. رونالدو مرد رکوردهاست و این را به مدت 9 فصلی که در رئال مادرید بازی کرد، به خوبی نشان داده است. به همین منظور و در یادداشتی به نقل از سایت GOAL می خواهیم به 10 رکورد احتمالی که ممکن است رونالدو در تیم جدید خود و در فوتبال ایتالیا و اروپا به آن دست یابد را بررسی نماییم.

1. اولین بازیکنی که می تواند فاتح سه لیگ معتبر شود

هیچ بازیکنی در طول تاریخ موفق نشده در دوران ورزشیش، قهرمانی در سه لیگ معتبر EPL (لیگ برتر انگلستان)، لالیگا و سری آ را تجربه نماید. رونالدو پیش از این و با تیم منچستر یونایتد در سه فصل متوالی از 2006 تا 2009 توانسته به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس دست یابد. وی با حضور در رئال مادرید نیز در دو فصل 2012-2011 و 2017-2016 نیز توانسته فاتح لالیگا شود و اکنون رویای قهرمانی در لیگی دیگر را در سر می پروراند. با توجه به اینکه یوونتوس تخصص بالایی در زمینه قهرمانی در لیگ ایتالیا و سری آ دارد، می توان CR7 را اولین بازیکنی در تاریخ بنامیم که توانسته فاتح سه لیگ معتبر در دنیای فوتبال شود و به این مهم دست یابد.

2. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با سه تیم مختلف

کلارنس سیدورف تنها بازیکنی در تاریخ است که توانسته با سه تیم مختلف آژاکس (1 بار)، رئال مادرید (1 بار) و میلان (2 بار) فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. کریس رونالدو با دو تیم منچستر یونایتد (1 بار) و رئال مادرید (4 بار) و درمجموع 5 بار توانسته کاپ قهرمانی رقابت های UCL را بالای سر ببرد. آخرین قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به فصل 1996-1995 برمی گردد و هواداران بیانکونری امیدوارند با درخشش بازیکنی که تخصص بالایی در این رقابت ها دارد، بتوانند پس از 22 سال به قهرمانی در رقابت های اروپایی دست یابند.

3. ششمین قهرمانی در رقابت های چمپیونز لیگ

کریستیانو رونالدو در رئال مادرید دوران بسیار درخشانی را سپری کرد و توانست در این تیم به 4 قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دست یابد. او به لطف یک قهرمانی دیگرش در سال 2008 در منچستریونایتد اکنون با 5 قهرمانی در این رقابت ها پشت سر پاکوخنتو (6 قهرمانی) در رتبه دوم پرافتخارترین بازیکنان این مسابقات قرار می گیرد. پاکو خنتو مرد افسانه ای رئال مادرید توانست در بین سال های 1956 تا 1965 به شش قهرمانی در رقابت های اروپایی برسد و نام خود را تا به الان به عنوان پرافتخارترین بازیکن در این زمینه ثبت نماید. رونالدو بسیار امیدوار است که در تیم جدیدش و یوونتوس بتواند به ششمین قهرمانی خود و حتی بیشتر از آن در UCL برسد و یک رکورد جدید دیگر را به کارنامه ارزشمندش اضافه کند.

4. ششمین توپ طلا

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هر کدام توانسته اند به 5 توپ طلای جهان دست یابند و از سال 2007 که کاکا این عنوان را به خود اختصاص داده تا به الان فقط این دو بازیکن توانسته اند این عنوان مهم را بین خود تقسیم نمایند. اولین توپ طلای فوق ستاره پرتغالی در سال 2008 و زمانی که در منچستریونایتد بازی می کرد، به او تعلق گرفت و بعد از آن تا سال 2013 رونالدو در زمینه تصاحب این عنوان ناموفق بود. رونالدو 4 توپ طلای دیگرش را فقط در 5 سال اخیر کسب کرده که همگی آن ها را هم در رئال مادرید به دست آورده است. حال رونالدو امیدوار است با درخشش در تیم یوونتوس، سری آ و رقابت های اروپایی پیش رو، باز هم بتواند این عنوان را تصاحب کرده و به ششمین توپ طلای خود نیز برسد. گفتنی است هیچ بازیکنی در یوونتوس پس از پاول ندود در سال 2003 به این افتخار مهم دست نیافته است.

5. پنجمین کفش طلای اروپا

رونالدو تاکنون توانسته 4 بار کفش طلای اروپا را در ویترین افتخارات خود قرار دهد. اولین کفش طلای رونالدو به فصل 2008-2007 برمی گردد که توانست با شیاطین سرخ منچستر این افتخار ارزشمند را کسب کند. وی دو بار در فصل های 2011-2010 و 2015-2014 نیز توانست به تنهایی کفش طلای اروپا را به دست بیاورد و در فصل 2014-2013 نیز مشترکا با لوییس سوارز توانست این جایزه مهم را کسب کند. رونالدو با کسب این 4 کفش طلا پشت سر لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال که توانسته 5 کفش طلا به دست بیاورد، قرار گرفته و امیدوار است با درخشش در سری آ ایتالیا بتواند به پنجمین کفش طلای خود نیز دست یابد.

6. بیشترین گل زده در یک فصل در سری آ

گونزالو هیگواین به همراه جینو روزتی با 36 گل، رکوردار بیش ترین گل زده در یک فصل در سری آ هستند. هر چند شاید بیشتر تمرکز مسئولان یوونتوس از خرید CR7 حضور موفق در رقابت های چمپیونز است، زیرا بدون رونالدو هم این تیم مشکل آن چنانی درقهرمانی در لیگ ایتالیا نداشته است. شرایط سنی رونالدو که پا به 34 سالگی می گذارد و همچنین خود لیگ ایتالیا ممکن است، برای رونالدو و زدن بیش از 36 گل و رکورد بهترین گلزن تاریخ سری آ چالش دشوار به حساب بیاید. هر چند رونالدو در ترکیب رئال مادرید و در سه فصل 2011-2010، 2012-2011 و 2015-2014 توانسته بیش از 36 گل را در لالیگا به ثمر برساند. باید دید با شروع فصل جدید سری A آیا رونالدو می تواند به این موفقیت مهم نیز دست یابد یا خیر؟

7. بیشترین گل زده در تاریخ یوونتوس

همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، گونزالو هیگواین به همراه جینو روزتی به عنوان کسانی در سری آ مطرح هستند که بیشترین گل را در این مسابقات به ثمر رسانده اند هیگواین این 36 گل را در فصل 2016-2015 و زمانی که در ناپولی بازی می کرد، به ثمر رسانده است. اما بهترین گلزن تاریخ یوونتوس Ferenc Herzer است که توانسته در فصل 1926-1925 برای این باشگاه 35 گل بزند و به عنوان بهترین گلزن تاریخ بیانکونری شناخته می شود. رونالدو می تواند با زدن بیش از این تعداد گل، لقب بهترین گلزن تاریخ باشگاه یوونتوس را نیز به نام خود ثبت نماید.

8. بیشترین هت تریک در لیگ قهرمانان اروپا

کریستیانو رونالدو با 7 هت تریک، به صورت مشترک با لیونل مسی رکورددار هت تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. رونالدو که تخصص بالایی در زمینه انواع و اقسام رکوردها در قالب لیگ قهرمانان اروپا دارد، مصمم است با توجه به عملکرد خوبش در رقابت های اروپایی، بتواند با افزایش هت تریک هایش در این مسابقات، هم به یوونتوس در قهرمانی در رقابت های چمپیونز لیگ کمک کند و هم آمار خود را در این مورد بهبود بخشد.

9. بیشترین هت تریک در سری آ

رونالدو مرد رکوردهاست و یکی از رکوردهایی که او همیشه علاقه مند به شکستن آن است، گلزنی و هت تریک در مسابقات مختلف است. کریس رونالدو با 34 هت تریک در لالیگا (تا 18 مارس 2018) به عنوان بهترین بازیکن در این لیگ شناخته می شود و مسی با 30 هت تریک (تا 29 آوریل 2018) در پشت سر او قرار می گیرد. بیشترین تعداد هت تریک در تاریخ مسابقات سری آ به صورت مشترک، مربوط به اسطوره کشور ایتالیا و باشگاه اینتر، جوزپه مه آتزا و گونار نوردال بازیکن سوئدی و محبوب تیم میلان است که هر کدام توانسته اند در لیگ ایتالیا، 17 هت تریک را به ثمر برسانند. حال آقای هت تریک، کافی است در مدت قرارداد خود با یوونتوس که چهار فصل است، در هر فصل 4 و بیش از 4 هت تریک را در این لیگ ثبت نماید تا به راحتی بتواند این عنوان و رکورد مهم را نیز در کارنامه افتخارات ورزشیش ببیند.

10. اولین بازیکنی که می تواند در سه لیگ معتبر، بهترین گلزن شود

کریستیانو رونالدو توانسته 4 بار و در دو لیگ مختلف عنوان آقای گلی را به دست آورد. او در فصل 2008-2007 با منچستریونایتد توانست این عنوان را کسب کند و پس از آن در رئال مادرید و در سه فصل 2011-2010، 2014-2013 و 2015-2014 عنوان آقای گلی و یا به اصطلاح خود اسپانیایی ها جایزه پیچیچی را در لالیگا به دست بیاورد. در تاریخ فقط دو بازیکن به غیر از کریستیانو توانسته اند در دو لیگ مختلف مقام آقای گلی را به دست آورند. اولین آن ها جان چارلز (John Charles) است که با تیم لیدز و در سال 1957 توانست به آقای گلی در رقابت های لیگ انگلستان دست پیدا کند. چارلز یک سال بعد و در سال 1958 به همراه تیم یوونتوس در لیگ ایتالیا نیز توانست، بهترین گلزن این رقابت ها لقب بگیرد. بازیکن دیگر در این زمینه نیز، کریستین ویری است. بازیکن محبوب تیم ملی ایتالیا نیز در دو لیگ معتبر لالیگا و سری آ توانسته به این مهم دست یابد. ویری در فصل 1998-1997 با اتلتیکو مادرید جایزه پیچیچی را کسب کرد و این افتخار را نیز در تیم اینتر و فصل 2003-2002 مجدد تکرار نمود. حال کریستیانو رونالدو می تواند با آقای گلی در رقابت های سری آ به اولین بازیکنی در تاریخ تبدیل شود که توانسته در سه لیگ معتبر، بهترین گلزن و یا آقای گل شود.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید