رئیسی با نخست وزیر عراق دیدار کرد

کدخبر: ۳۹۱۸۷۱
رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب با نخست وزیر عراق دیدار کرد.
 رئیسی با نخست وزیر عراق دیدار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به همراه هیاتی بلند پایه سه شنبه شب با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در کاخ نخست وزیری در بغداد دیدار و گفت و گو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دو جانبه بین ایران و عراق و راه‌های تقویت آن بحث و تبادل نظر کردند.

رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است به طور جداگانه با «برهم صالح» رئیس جمهوری و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به دعوت رسمی «فائق زیدان» رییس شورای عالی قضایی عراق دوشنبه شب در سفری سه روزه وارد بغداد شد.

رییس قوه قضاییه و هیات بلندپایه همراه در بدو ورود در محل شهادت فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و شهید حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در نزدیک فرودگاه بین‌ المللی بغداد حضور یافتند و یاد و خاطره این شهیدان و همرزمانشان را گرامی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و هیات همراه شب گذشته در میان استقبال پرشور مردم عراق به زیارت حرم امامین کاظمین (ع) مشرف شدند.

مقر شورای عالی قضایی عراق نیز صبح امروز شاهد استقبال رسمی زیدان رئیس این شورا از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بود و دو طرف رایزنی‌های دو جانبه‌ای را صورت دادند.

امضای سه یادداشت تفاهم همکاری حقوقی و برگزاری کنفرانس خبری مشترک با زیدان از دیگر برنامه‌های امروز رئیس قوه قضائیه بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عصر امروز نیز در آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بغداد حضور یافته و سخنانی را ایراد کرد.

یکی از مهمترین اهداف این سفر پیگیری پرونده ترور فرماندهان شهید مبارزه با تروریسم، سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

دستگاه قضایی عراق اخیرا تعدادی را در پرونده ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس متهم دانسته که در راس متهمان، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید