تحویل 15 هزار خودرو معوقه تا پایان سال

کدخبر: ۳۸۶۳۹۲
مدیر عامل شرکت ایران خودرو از تحویل سه هزار دستگاه خودرو به مردم تا پایان دی ماه جاری خبر داد و گفت: سفارش‌های معوقه و تاخیردار این شرکت، حدود ۱۵ هزار دستگاه است که تا پایان سال جاری به متقاضیان واگذار می‌شوند.
تحویل 15 هزار خودرو معوقه تا پایان سال

به گزارش شاتا ، فرشاد مقیمی در ادامه سفر خود به استان مرکزی با ورود به شهر اراک در در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی مورد استقبال نمایندگان اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی و انجمن قطعه سازان استان مرکزی قرار گرفت و در بازدید از نمایشگاه توانمدیهای انجمن قطعه سازان استان گفت: سال گذشته سفارشات معقوقه و تاخیردار ایران خودرو بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه بود که امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد، کاهش قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: اختلاف قیمت کارخانه با بازار بر عهده خودروساز نیست اما به تازگی دستگاه‌های نظارتی برای مدیریت این مهم گام‌های بلندی برداشته‌اند.

مقیمی بیان کرد: قیمت‌گذاری خودرو برعهده شورای رقابت است که براساس سازوکارهای تعریف شده و شاخص‌های تورمی بانک مرکزی انجام و به شرکت‌های خودروساز ابلاغ و اجرایی می‌شود و براین اساس شرکت خودرو ساز هیچ نقشی در قیمت‌گذاری خودرو ندارد.

وی در خصوص فروش فوق‌العاده نیز گفت: برای تحویل این خودروها بازه زمانی ۹۰ روزه ور نظر گرفته شد اما سفارشات ظرف مدت ۴۰ روز تحویل متقاضیان شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: در راستای کاهش مصرف سوخت از سال گذشته اقدامات مهمی در دستور کار مرکز طرح و برنامه این واحد خودروسازی قرار گرفت که بخشی اجرایی شده است.

مقیمی افزود: تقویت موتور tu5 از آغاز امسال آغاز شده که ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد که علاوه بر افزایش قدرت موتور کاهش مصرف سوخت را نیز به دنبال داشت و استفاده از این موتور برای خودروی تارا به عنوان جدیدترین محصول ایران خودرو برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: تولید جعبه‌دنده ۶ سرعته نیز با هدف کاهش مصرف سوخت در شرکت نیرو محرکه قزوین با طراحی مهندسان بومی آغاز شده و در برخی خودرو ها اجرا شده که ۲ تا 2.5 درصد سوخت را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو بیان کرد: تبدیل برخی قطعات فلزی به پلیمری با حفظ قدرت و کیفیت با هدف سبک‌سازی خودرو برای کاهش مصرف سوخت نیز در این واحد خودروسازی برنامه‌ریزی شده است.

بازدید از شرکت‌های کوشاوران، صنایع آذرآب، ماشین‌سازی، دانشگاه آزاد واحد امیرکبیر و شرکت در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بخشی از برنامه‌های مدیرعامل ایران خودرو در سفر یک روزه به استان مرکزی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید