هدف بعدی طلا همچنان ارتفاع 1900 دلاری است؟

کدخبر: ۳۳۹۷۴۷
اقتصادنیوز: بازار طلا از بعد از زمانی که در هفته گذشته به بالاترین سقف قیمت 7.5 سال رسید ، فشار فروش مداومی را تجربه کرده است ، اما یکی از تحلیلگرا اعتقاد دارد که سرمایه گذاران باید نگاه خود را به تصویر بلند مدت متمرکز کنند.
هدف بعدی طلا همچنان ارتفاع 1900 دلاری است؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بلومبرگ؛ مایک مک گلون ، استراتژیست ارشد کالاهایی در واحد اطلاعاتی بلومبرگ ، گفت که طلا تازه در شروع رالی بازار افزایشی خود است و ذهن سرمایه گذاران نباید در اقدام کوتاه مدت قیمت ، گرفتار شوند...وی از اصطلاح  "از دست دادن ( تصویر )جنگل به خاطر درختان استفاده کرد .".........( این جمله معمولا برای افرادی استفاده می شود که به دلیل درگیری در جزئیات نمی توانند تصویر کلی را ببینند و البته یک لطیفه نیز هست که از شخصی می پرسند جنگل چطور بود و وی می گوید آنقدر درختان زیاد بودند که نتوانستم جنگل را ببینم)

مک گلون آخرین اقدام قیمت طلا را "سر و صدایی( اختلالی - نویز) در  درون روند" توصیف کرد.

وی گفت: "قدم بعدی بزرگ برای رسیدن به طلا بالاتر از 1900 دلار است ؛ فقط یک سوال وجود دارد و آن زمان آن است ،" او گفت ، "من دلیلی را برای عدم  صعود طلا نمی بینم و از سوی دیگر می توانم ده ها دلیل برای افزایش قیمت ان بیاورم  ."

با توجه به اینکه انتظار می رود فدرال رزرو سیاست پولی بسیار سست خود را حفظ کند و اقتصاد جهانی در هیچ کجا حتی نزدیک به جاده بهبودی پس از انتشار پاندمی  COVID-19نیست ، طلا در روند صعودی بلند مدت باقی می ماند.

مک گلون در مورد اینکه چه کاتالیزوری می تواند قیمت طلا را به مرحله بعدی حرکت خود منتقل کند ، گفت که او بازارهای سهام بیش از حد واقعیی ارزشگذاری شده را آن کاتالیزور می داند..... اظهارات مک گلون در حالی مطرح می شود که S&P 500 به بالاترین سطح خود از اوایل ماه مارس رسیده  و در جلسه چهارشنبه در قم 3036 واحد بسته شد.

وی گفت: "من بازار سهام را در این سطوح ارزشگذاری به عنوان توهمی غیر واقعی می دانم." "فکر نمی کنم قیمت سهام در این سطوح پایدار باشد و فکر می کنم این مورد اکنون بزرگترین بحث بر روی کره زمین است...... سنگ ها در حال ضرب و شتم سهام هستند.

مک گلون گفت با بیش از 30 میلیون نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری ایالات متحده هستند ، حتی در حالی که اقدامات قرنطینه ایی در سراسر کشور کاهش می یابد بهبودی به معنای تجارت و روند کسب و کراها به شکل معمول( عادی ) نیست.

من فکر نمی کنم که ما فورا به سطح روزهای قدیمی که در لحظه هر چقدر می خواستید صرف می کردیم برگردیم.... وی گفت: "ما قرار است به حالت پس انداز کردن و آماده شدن برای بدترین حالت باز گردیم ، این به معنای تقاضای بیشتر برای مواردی مانند طلا و اوراق قرضه" ...... "و باید بدانیم که هیچ سود بیشتری در اوراق قرضه وجود ندارد."

برای تشخیص شدن زمان احتمالی رسیدن طلا به 1900 دلار در هر اونس ، مک گلون گفته است که اگر بازارهای سهام در فصل پاییز شاهد اصلاح شدید دیگری باشند ، قیمت طلا تا پایان سال یا اوایل سال 2021 می تواند به هدفش دستیابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید