نکات نگهداری صحیح از درب و پنجره ها

کدخبر: ۳۸۷۸۲۱
درب و پنجره‌های UPVC امروزه در ساختمان‌های مسکونی و اداری بسیار پرکاربرد و پرمصرف هستند و تقریبا همه ما در منزل یا محل کارمان تعدادی از این درب و پنجره‌ها داریم که نیازمند نگهداری صحیح هستند. در مجموع برای نظافت درب و پنجره‌ها باید نکاتی را رعایت کنیم که علاوه بر تمیزی و زیبایی، دوام و طول عمر استاندارد آن‌ها نیز حفظ شود.
نکات  نگهداری صحیح از درب و پنجره ها

۱. قطعه‌های داخلی درب و پنجره را سه تا شش ماه یکبار روغن کاری کنید

پنجره‌ها با توجه به اینکه اکثرا در نمای ساختمان هستند و در معرض گرد و غبار قرار دارند تقریبا سالی ۲ بار نیاز است روغن‌کاری شوند. وقتی شما لولاهای درب و پنجره‌ها را روغن کاری می‌کنید راحت‌تر، نرم‌تر و بی‌صداتر باز و بسته می‌شوند. از روغن‌های صنعتی برای این کار می‌توانید استفاده کنید.

۲. اگر خواستید ساختمان یا واحد خود را بازسازی کنید مطمئن شوید درب و پنجره خوب پوشانده شده باشد

در هنگام بازسازی منزل یا محل کار خود حتما دقت کنید که با روزنامه یا هر نوع پوشش کاغذی یا پارچه‌ای که جلوی نفوذ رطوبت را می‌گیرد جلوی شیشه و پروفیل‌های درب و پنجره خود را بپوشانید تا رنگ، گازها و مواد مختلف به پروفیل و شیشه‌ی پنجره ها و درب‌های شما آسیب نرسانند.

۳. زاویه قرارگیری دستگیره‌ی درب یا پنجره را کنترل کنید

دقت کنید زاویه قرارگیری دستگیره‌های درب و پنجره‌های UPVC باید در یکی از سه حالت ۰ درجه، ۹۰ درجه، یا ۱۸۰ درجه قرار بگیرد. اگر دستگیره‌های درب و پنجره در زاویه‌هایی بین این زوایا قرار بگیرد احتمالا خراب شدن آن را بالاتر می‌برد. بخصوص برای درب و پنجره‌هایی که ابعاد بزرگتری دارند مهم است دقت کنید که دستگیره‌های آنها نرم و سالم بمانند.

۴. از مخلوط آب و صابون برای تمیز کردن پروفیل درب و پنجره‌ها استفاده کنید

شما باید برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به لایه‌های درونی درب و پنجره‌ها آنها را در فواصل زمانی مشخص بشویید. برای شستشوی پروفیل درب و پنجره‌ها از محلول آب و صابون استفاده کنید و برای شستشوی شیشه‌ها می‌توانید از پاک‌کننده‌های چند منظوره و شیشه‌پاک‌کن ها استفاده کنید تا علاوه بر تمیزی و زیبایی، گرد و غبار به درب و پنجره‌ی شما آسیبی وارد نکند.

تمیز کردن پنجره

اگر محلول پاک‌کننده را تا حدی روی یک دستمال پارچه‌ای بریزید و آن را به آرامی روی شیشه‌های درب و پنجره‌ی خود بکشید بهترین نوع پاک‌سازی را انجام داده‌اید. ولی برای قسمت پروفیل درب و پنجره‌هایتان فقط از محلول آب و صابون استفاده کنید. بخصوص با توجه به اینکه نور خانه یا محیط کار شما از پشت شیشه‌های پنجره‌ها وارد محیط داخلی ساختمان شما می‌شود در صورت تمیزی شیشه شما نور شفاف‌تر و کامل‌تری خواهید داشت. این به سلامتی شما و جذب بیشتر ویتامین D نیز کمک می‌کند.

نکته‌ی مهم دیگری که باید به آن دقت کنید این است که از یک شرکت معتبر و یک برند با گارانتی طولانی و استاندارد ملی خرید کنید تا علاوه بر نصب اصولی و درست ضمانت محصول‌شان به نحوی باشد که در هر لحظه شما با تماس با پشتیبانی بتوانید مشکل‌تان را مطرح کنید و پاسخ درست دریافت نمایید.

درب و پنجره‌های UPVC هافمن برندی‌ست که این مزایا را دارد و محصول خود را تا ۲۵ سال ضمانت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایای این محصولات و نحوه انتخاب صحیح محصول و نحوه نصب و مشاوره برای خرید می‌توانید با شماره تماس 1644 با کارشناسان هافمن در تماس باشید. 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید