شرایط سفر به مالزی در کرونا چگونه است

کدخبر: ۴۴۱۷۰۲
مالزی یکی از کشورهای پرطرف‌داری است که مسافران و گردشگران زیادی مشتاق دیدن آن هستند.
شرایط سفر به مالزی در کرونا چگونه است

 کشوری در جنوب شرقی آسیا که به‌واسطه دیدنی‌های نفس‌گیر و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. اگر اهل سفر و ماجراجویی در دنیا و کشورهای مختلف باشید، بدون شک مالزی یکی از جاهایی است که باید حتماً ببینید. این کشور را در لیست دیدنی‌های سفر خود قرار دهید تا روزی بتوانید همه آنچه چند خط قبل درباره شگفتی‌های این کشور گفتیم را تأیید کنید! 

سن بیماری همه‌گیری کووید - ۱۹ دوساله شد و هنوز هم به طور کامل عمر آن به سر نیامده است! بیماری ناخوانده و نامیمونی که به معنای واقعی کلمه زمین را زمین‌گیر کرد. کشورهای بسیار زیادی در دام این ویروس افتادند، شرایط و زندگی‌ها رنگ و بوی دیگری گرفت و همه چیز تغییر کرد. در چنین شرایطی هیچ دور از انتظار نیست اگر سفرها و صنعت گردشگری هم از رونق بیفتد.

اما کم‌کم بعد از دو سال و بهبود شرایط و افزایش آمار کشورهایی که به جمع واکسن زده‌ها پیوستند، اوضاع سروسامان بیشتری گرفت. سفر به کشورهای خارجی به‌خصوص مالزی هم دیگر مثل گذشته نیست. برای هر سفر خارجی مثل سفر به مالزی، لازم است بدانید شرایط سفر به مالزی در کرونا چگونه است.

اینکه به جزء ضروریات عادی سفر که باید همراه داشته باشید، چه شرایط، وسایل و قوانین دیگری هم باید رعایت کنید یا همراه خود ببرید. در این مطلب از فلایتیو قرار است درباره همین موضوع صحبت کنیم. همراه ما باشید تا نگاه دقیق‌تری به شرایط سفر به مالزی در کرونا داشته باشیم.

شرایط سفر به مالزی در یک نگاه (در اوضاع کرونایی) 

محدودیت‌های سفر: 

• ورود گردشگر تا حدی مجاز است

• آزمایش: انجام آزمایش کووید - ۱۹ با نتیجه منفی برای مسافران از همه کشورها ضروری است. 

• قرنطینه موردنیاز: مدت زمان قرنطینه در کشور مالزی برای مسافران مختلف است، در بخش‌های بعدی، باتوجه‌به شرایط سفر خود می‌توانید درباره زمان قرنطینه اطلاعات کسب کنید.

• جزئیات قرنطینه: برای برخی از مسافران قرنطینه ۷ و ۱۰ روزه لازم است.

محدودیت‌های محلی و داخلی: 

• محدودیت‌های عبور و مرور داخل شهری: جزئی

• برگزاری رویدادها: ممنوع

• حمل‌ونقل: حمل‌ونقل‌های عملیاتی با محدودیت

• محدودیت‌های خرید و فعالیت مراکز خرید: باز 

• رستوران‌ها و کافه‌ها: فقط تحویل/ صرف غذا

اطلاعات مربوط به کشور مالزی در دوران کرونا 

مالزی هم مثل اکثر کشورهای جهان درگیر پاندمی کرونا شد. این موضوع دلیل مهمی برای تغییر در شرایط سفر به این کشور، اعمال محدودیت‌های کرونایی و منع کردن سفرهای غیرضروری شد. مالزی محدودیت‌های ورود و تردد را برای همه اتباع خارجی در واکنش به شیوع کووید ۱۹ اعمال کرده است.

در مرحله اول یک برنامه ملی بازیابی مرحله (NRP) را با محدودیت‌های مختلف در سراسر مالزی اجرا کرد. از اول آگوست ۲۰۲۰ استفاده از ماسک در همه مناطق عمومی اجباری شد. عدم رعایت قوانین و شرایطی که تحت عنوان برنامه بازیابی ملی اعلام شده‌اند، برای افراد خاطی، تا ۲۳۵ دلار آمریکا جریمه و بازداشت موقت به دنبال خواهد داشت. 

به‌این‌ترتیب مالزی را می‌توانیم یکی از کشورهای مهمی بدانیم که باتوجه‌به وضع قرمز کرونایی حاکم در کشور، قوانین سفت‌وسخت و کاملاً جدی برای کنترل ویروس کرونا در این مدت وضع کرده است و همین موضوع باعث شده تا میزان سفر به این کشور، خصوصاً سفرهای گردشگری هم تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. 

بیشتر سفرهای گردشگری که می‌توانند در این کشور برگزار شوند، صرفاً سفرهای گردشگری داخلی است که بین مناطق مختلف مالزی انجام می‌شود. مسافران خارجی که می‌توانند از کشورهای دیگر وارد این کشور شوند. بخش بعدی نگاه جزئی‌تری به افرادی خواهیم داشت که اجازه ورود به کشور مالزی را دارند. 

افرادی که می‌توانند از خارج کشور به مالزی سفر کنند

اگرچه مالزی از جمله کشورهایی بود که آمار درگیری زیادی در بیماری کرونا داشت اما بر اساس آمار اعلام شده از طریق سایت ourworldindat تا امروز توانسته بیش از ۳۴ میلیون دوز، تزریق واکسن داشته باشد. بااین‌وجود هنوز هم محدودیت‌های سفر و گردشگری خارجی به مالزی پابرجاست. افرادی که می‌توانند از طریق پروازهای خارجی وارد کشور شوند به شرح زیر است: 

۱. شهروندان مالزی

شهروندانی که قبل یا بعد از پاندمی به هر دلیل از کشور خارج شده‌اند و قصد ورود به کشور را دارند می‌توانند بدون تأیید ورود از اداره مهاجرت مالزی به کشور و محل زندگی خود برگردند. 

۲. مسافران دارای گذرنامه دیپلماتیک 

۳.مسافرانی که دارای مجوز ورود تأیید شده از پلتفرم مای ترول پس (myTravelPass) باشند

  •  شهروندان مالزی

  •  همسران و فرزندان اتباع مالزی 

  •  دارندگان مجوز اقامت موقتی 

  • افراد عضو برنامه مالزی دومین خانه من 

  • اتباع دارای اقامت دائم 

  • مهاجران با دریافت مجوز ورود 

  •  کارگران خارجی با دریافت مجوز ورود 

۴. دانشجویان مالزی

دانشجویانی که با درخواست و تأیید کتبی مهاجرت از سامانه اجوکیشن مالیزیا (educationmalaysia) مجوز ورود دریافت کرده‌اند.

۵. دریانوردان و بازرگانان دریایی 

دربانوردان و بازرگانان دریایی که نامه رسمی تأیید شده از طرف شرکت معتبر مبدأ و سازمان مهاجرت مالزی دارند. این افراد حداکثر بعد از ۲۴ ساعت ورود به کشور باید به کشتی و مأموریت دریایی خود ملحق شوند. 

۶. مسافران کاری

مسافران کاری که مجوز ورود از سامانه سیف ترول (Safe travel) را دریافت کردند.

شرایط ورود به مالزی و قرنطینه 

مسافرانی که در گروه‌های مجاز برای ورود به کشور مالزی هستند باید بعد از ورود شرایط قرنطینه، آزمایش PCR با نتیجه منفی و خوداظهاری در برنامه mySejahtera را انجام دهند. البته این نکته را به‌خاطر داشته باشید که طبق قوانین این کشور، انجام آزمایش PCR قبل از پرواز ضروری نیست اما انجام آن باعث کاهش زمان قرنطینه خواهد شد. همچنین الزامی است که مسافران پیش از سفر به کشور، شرایط انجام تست کرونا را با شرکت هواپیمایی مربوطه که از آن بلیت سفر دریافت کرده‌اند، هماهنگ کنند. 

اگر شرایط لازم برای ورود به کشور مالزی را دارید و در دسته افراد مجاز برای ورود به کشور هستید، می‌توانید از طریق سایت فلایتیو و خدمات پروازهای بین‌المللی این شرکت، بلیت هواپیما مالزی خود را بررسی، خریداری و ثبت کنید. علاوه بر این، امکان کنترل و جست‌وجو بین تنوع قیمت بلیط مالزی از طریق شرکت‌های هواپیمایی مختلف فراهم است. 

مسافران ترانزیتی از قرنطینه معاف هستند. همچنین مسافران می‌توانند قرنطینه خود را در هتل‌هایی پشت سر بگذارند که خدمات مراقبتی و بهداشتی را ارائه می‌دهند. 

به‌این‌ترتیب، شرایط ورود به مالزی در چند مرحله زیر کنترل و بررسی می‌شود: 

1. مسافران باید "برنامه MySejahtera" را در تلفن خود نصب‌کرده و اظهارنامه سلامت را حداقل یک روز قبل از سفر تکمیل کنند.

2. مسافرانی که از مالزی وارد می‌شوند یا از آن عبور می‌کنند باید آزمایش منفی PCR  را حداکثر سه روز قبل از خروج از اولین نقطه سوارشدن، انجام دهند. اگر تست کرونا را پیش از سفر انجام داده‌اید باید در بدو ورود به مالزی، نتیجه کتبی آزمایش خود را به مسئولین ذی‌ربط مستقر در فرودگاه نشان دهید تا اجازه ورود به کشور را دریافت کنید. 

3. مسافران در بدو ورود با هزینه شخصی خود تحت آزمایش کرونا (COVID-۱۹ RT-PCR) قرار می‌گیرند.

4. مسافران به‌محض ورود به کشور باید با هزینه شخصی خود به مدت ۱۴ یا ۲۱ روز تحت غربالگری پزشکی و قرنطینه قرار بگیرند.

5. باید اسامی خدمه پروازهای هوایی پیش از انجام پرواز مشخص و اعلام شود. همچنین خدمه هواپیمایی تا پرواز بعدی خود در قرنطینه هستند و باید برنامه «MySejahtera» را در تلفن خود نصب کنند.

6. حداکثر زمان عبور از طریق کوالالامپور (KUL) از ۴۸ ساعت به ۲۴ ساعت تغییر کرد.

7. انتقال پرواز بین‌المللی به پرواز داخلی مجاز نیست (این قانون شامل حال مسافرانی که به ساراواک سفر می‌کنند نخواهد شد). 

8. مسافرانی که با ساراواک سفر می‌کنند باید قبل از سفر در https://sarawakdisastermc.com/  ثبت‌نام کرده و فرم «enterSarawak» و فرم اعلامیه «eHealth» را تکمیل کنند.

شرایط قرنطینه مسافران در مالزی

همان‌طور که اشاره کردیم، مسافرانی که پیش از سفر تست کرونا را انجام داده‌اند و با نتیجه منفی به مالزی سفرکرده‌اند، بعد از ورود به کشور با هزینه شخصی خود به مدت هفت روز در قرنطینه خواهند بود. 

اما مسافرانی که پیش از سفر تست PCR را انجام نداده‌اند و نتیجه را برای بدو ورود به کشور مالزی گذاشته‌اند، بعد از انجام تست باید حداقل ۱۰ روز در مراکز دولتی و مورد تأیید دولت با هزینه شخصی خودشان قرنطینه شوند. 

مسافرانی که به‌قصد سفرهای کاری ضروری وارد مالزی می‌شوند اگر اقامت آن‌ها کمتر از ۱۴ روز باشد، از رعایت قوانین قرنطینه معاف هستند. مسافران کاری با مدت‌زمان اقامت بیشتر از ۱۴ روز، باید دوره قرنطینه را به طور کامل پشت سر بگذارند. 

تمامی مسافران بعد از اتمام دوره قرنطینه (چه دوره هفت‌روزه و چه دوره‌های بیشتر) مجدد باید تحت آزمایش کووید - ۱۹ قرار بگیرند تا از سلامت کامل جسمانی آن‌ها اطمینان حاصل شود. بعد از انجام تست، قرنطینه تمام خواهد شد. 

مسافرانی که بعد از ورود به پایتخت مالزی (کوالالامپور) قصد سفر به ایالت‌های این کشور را دارند، باید بعد از ورود به کوالالامپور و قبل از پرواز مجدد مقررات قرنطینه را کامل در شهر کوالالامپور رعایت کنند و قرنطینه شوند. 

مدارک لازم برای ورود به مالزی 

مالزی هم مثل اکثر کشورها، مسافران برای ورود به آن نیاز به ویزا دارند. اگر قصد شما از سفر به مالزی سفر گردشی و توریستی است، لازم است ویزای گردشگری دریافت کنید. اما اگر برای مقاصد دیگری مثل مهاجرت تحصیلی یا سفرهای کاری به مالزی می‌روید نوع ویزای دریافتی متفاوت خواهد بود. هدف اصلی ما در این مطلب صحبت از سفرهای توریستی و گردشگری است. 

ویزای توریستی سفر به مالزی برای اتباع ایرانی در فرودگاه مالزی صادر می‌شود. قبل از پاندمی مجوز لازم برای اقامت در کشور مالزی سه ماه بود که بعد از همه‌گیری ویروس کرونا این مدت به دوهفته (۱۴ روز) کاهش پیدا کرد. مدارک لازم برای دریافت ویزا مالزی: 

• دو قطعه عکس ۴*۳

• اصل پاسپورت

• رزرو بلیت رفت‌وبرگشت و رزرو اقامت در هتل 

• پرینت گردش سه ماه حساب بانکی 

آخرین نکات سفر به مالزی در شرایط کرونا

قبل، هنگام و بعد از ورود به کشور مالزی، رعایت کردن نکات بهداشتی را در اولویت کارهای خود داشته باشید. تحت هر شرایطی سعی کنید از مکان‌های شلوغ، مکان‌هایی که بهداشت عمومی در آن رعایت نمی‌شوند و به قوانین و پروتکل‌‌های بهداشتی زمان کرونا پایبند نیستند دوری کنید. سعی کنید فاصله عمومی یک متر از دیگران را حفظ کنید.

ازدست‌دادن، در آغوش گرفتن، بوسیدن افراد خودداری کنید. دست‌های خود را مرتباً و به مدت ۲۰ ثانیه بشورید و اگر امکان دسترسی به آب و صابون برای شستن دست‌ها را نداشتید، از ضد‌عفونی‌کننده‌‌های الکلی استفاده کنید. برای تهیه بلیت هواپیما تهران به مالزی و اطلاع از قیمت بلیت هواپیما مالزی هم می‌توانید همین حالا نگاهی به صفحه فلایتیو و صفحه پروازهای خارجی - مالزی داشته باشید. 

شما تجربه سفر به مالزی در شرایط کرونا را داشته‌اید؟ تجربیات و نکات مهمی که فکر می‌کنید برای دیگران هم می‌تواند کمک‌کننده باشد با ما در میان بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید