رشد غیرمنتظره ذخایر آمریکا قیمت نفت را کاهش داد/ نفت آمریکا 46 دلار

کدخبر: ۱۴۷۷۹۷
با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران پس از رشد 5 درصدی در جلسه گذشته به دنبال برداشت سود بودند، قیمت نفت در معاملات آتی روز چهارشنبه کاهش یافت.
رشد غیرمنتظره ذخایر آمریکا قیمت نفت را کاهش داد/ نفت آمریکا 46 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، پس از انتشار آمار صنعتی که نشان از افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا داد، قیمت نفت تحت فشار قرار گرفت. رشد قیمت در کالاهای اساسی دیگر نظیر طلا و تقویت دلار در برابر سبد ارزهای اصلی دیگر نیز از عوامل افت قیمت نفت خام بوده است.

بن لی‌برن تحلیلگر بازار در آپشن‌اکسپرس سیدنی اعلام کرد: «ما در نقطه اوج آمار تولید هفتگی قرار داریم، و بازار به دقت به آن چشم دوخته است. این موضوع باعث برداشت سود توسط سرمایه‌گذاران شده است.»

به گزارش اقتصادنیوز قیمت هر بشکه نفت برنت با 53 سنت کاهش به 47 دلار و 94 سنت رسید. در جلسه گذشته این معیار جهانی با رشدی 4.8 درصدی مواجه شده بود. هر بشکه نفت آمریکا نیز با افتی 43 سنتی 46 دلار و 37 سنت معامله شد. 
  
ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار CMC اعلام کرد: «ما در حال مشاهده یک سری معاملات ضد ادواری در منطقه زمانی آسیا هستیم. طلا اندکی رشد کرده، بازارهای سهام صعود کرده‌اند و دلار نیز تقویت شده است. بازار نگران آن است که اندازه حرکت قیمت نفت و دوام آن است.»
 
موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد موجودی ذخایر نفت خام این کشور با رشدی 2.2 میلیون بشکه‌ای در هفته منتهی به 8 جولای به 523.1 میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار کاهش 3 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمار رسمی هفتگی را در ادامه روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.
 
در حالی که EIA در روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود را از رشد تقاضای نفت آمریکا و جهان برای سال جاری کاهش داد، این موسسه برآورد کرد که رشد تقاضا در سال 2017 افزایش می‌یابد. سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام نیز اعلام کرد که تقاضا برای نفت اوپک در سال 2017 بیش از تولید کنونی خواهد بود.

کردیت بانک سوئیس نیز پیش‌بینی خود را از قیمت نفت در سال 2016 افزایش داد. این بانک پیش‌بینی کرد قیمت هر بشکه نفت WTI در سال جاری به طور متوسط 43 دلار و 59 سنت و در سال 2017 معادل 55 دلار شود.

کردیت بانک همچنین پیش‌بینی کرد که هر بشکه نفت برنت در سال جاری به طور متوسط 44 دلار و53 سنت به فروش می‌رسد و متوسط قیمت این معیار جهانی در سال 2017 بشکه‌ای 56 دلار و 25 سنت خواهد بود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید