واکنش متفاوت نعمت‌زاده به سخنان تند ترکان/ قطعا ترکان سوء‌نظری نداشته است/حمایت مشروط نعمت‌زاده از مناطق آزاد و مخالفت با ایجاد مناطق آزاد جدید

کدخبر: ۱۵۰۳۹۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به سخنان اخیر دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: قطعا ترکان سوء‌نظری نداشته است.
واکنش متفاوت نعمت‌زاده به سخنان تند ترکان/ قطعا ترکان سوء‌نظری نداشته است/حمایت مشروط نعمت‌زاده از مناطق آزاد و مخالفت با ایجاد مناطق آزاد جدید

به گزارش اقتصادنیوز، شنبه 30 مرداد ماه امسال، اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در واکنش به گلایه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت از سهم مناطق آزاد در قاچاق، با لحنی متفاوت گفته بود: « «درباره آقای نعمت‌زاده حرفی بزنم؟ خجالت می‌کشم. آقای نعمت‌زاده بی‌هوا حرف نزن، یک جایی از کوره درمی‌رم‌ ها. وقتی نعمت‌زاده که وزیر ماست حرف بی‌هوا درباره قاچاق می‌زند چرا دیگران نزنند؟»

در همین حال امروز محمد رضا نعمت‌زاده در واکنش به اظهارات ترکان گفت: این صحبت‌ها را می‌توان از چند منظر بررسی کرد؛ یکی این‌که آقای ترکان برادر خوبمان است و خودش باید پاسخگوی حرف‌هایی که زده، باشد. ما هم از او به عنوان برادر گله و شکایتی نداریم، اما احتمالا شما خبرنگاران او را سوال‌پیچ کرده‌اید که عصبانی شده است؛ البته من مصاحبه را ندیده‌ام، اما گویا از کوره در رفته‌اند.

آن طور که ایسنا گزارش داده،  وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: قطعا ترکان سوء‌نظری نداشته است. وی مسئول دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و در این رابطه کارهای کارشناسی انجام داده‌ است. بحثی که قابل اشاره بوده این است که این مناطق دوبار در شورای عالی مناطق آزاد مطرح شدند و تعداد آنها در حالی که بیشتر از این بود در نهایت مصوب شد.

وی با اشاره به این‌که عنوان کردند ما مخالف ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید هستیم، گفت: جالب است که بدانید ما رای مثبت داده‌ایم و این مساله را نیز امضاء کرده‌ایم. اما باید گفت که هفت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدیدی که قرار است ایجاد شود و عاملی برای رونق اقتصاد باشد چه کارهایی می‌توانند انجام دهند. آنچه بنده بارها و بارها عنوان کردم این است که اولین منطقه ویژه اقتصادی در سیرجان را بنده به امضاء رساندم آن زمان به عنوان منطقه ویژه حراست شده در قالب ماده ۱۹ و ۲۱ یکی برای مناطق آزاد مدنظر قرار گرفت که در مجلس مصوب شد و ما پیشنهاد دهنده این لایحه بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما از حامیان مناطق آزاد هستیم، اما اگر قرار است فروشگاه بزنیم و جنس بفروشیم بنده نه تنها به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، بلکه به عنوان یک شهروند نیز مخالف این مساله هستم، ما باید به مناطق آزاد کمک کنیم و مدیرانی را در این مناطق قرار دهیم که مدیران تولیدمحور و صادرات‌نگر باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید