روند کاهشی تا چه زمانی ادامه می یابد؟

اهداف کوتاه‌مدت قیمت دلار

کدخبر: ۳۷۴۸۳۷
بازار ارز روز گذشته بالاخره از کانال 26 هزار تومانی دل کند و به میانه دهه سوم قیمتی رسید. اما دلار در کوتاه مدت چه اهدافی در سر دارد؟
اهداف کوتاه‌مدت قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در بازار آزاد دیروز به سمت کانال 25 هزار تومان سُر خورد و پس از یک هفته درجا زدن، مطابق پیش بینی ها حرکت کرد. چرا که پیش بینی ها حاکی از این بود که بازار ارز رمق افزایش قیمت را ندارد و سطح خریدها در بازار به حدی نیست که بتواند دلار را بالای مرز 26 هزار تومان نگه دارد. همچنان هم این پیش بینی ها پابرجاست و برخی از کارشناسان بر این باورند که فعلا دلیلی برای افزایش تقاضا در بازار ارز وجود ندارد، چرا که از نظر آنها آنچه که دلار را بالای 30 هزار تومان برده بود، فعلا از بین رفته است.

در واقع انتظارات منفی ناشی از انتخاب مجدد ترامپ، باعث شده بود تا فعالان بازار ارز و بخشی از مردم، از بیم آب رفتن بیشتر دارایی های ریالی، دست به خرید دلار در انتهای تابستان و اولین ماه پاییز بزنند، حال این تهدید از بین رفته است و نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا پیروز شده است. پس فعلا دلیلی برای تداوم انتظارات منفی وجود نخواهد داشت. اولین سیگنال جدی بین تیم بایدن با ایران، می تواند مسیر کوتاه مدت بازار ارز را نیز روشن تر کند. 

اهداف کوتاه مدت 

برخی تحلیلگران تکنیکال معتقدند که بازار ارز در کوتاه مدت، هدف 24 و 22 هزار تومانی را پیشرو دارد. باید توجه کرد که در راند افزایشی دلار در تابستان، عبور مطلق از کانال 24 هزار تومان، مجوز قیمت برای صعود به کانال های بالاتر را صادر کرده بود. در واقع دلار، سختی‌ای که برای عبور از کانال 24 هزار تومان کشید، برای کانال های بالاتر نکشید. به همین دلیل در مسیر بازگشت نیز به نظر یک گردنه مهم در کانال 24 هزار وجود دارد. فعلا دلار در میانه کانال 25 هزار تومان به سر می برد، اما در کوتاه مدت اهداف 24 و 22 هزار در تیررس قرار خواهند گرفت. می توانید نظر یک تحلیلگر تکنیکال در این باره، که در هفته گذشته در «اکوایران» به این موضوع پرداخته را در ویدئوی زیر ببینید:

روند امروز قیمت دلار

نرخ درهم فعلا بالای یک حمایت مهم قرار دارد و احتمال بازگشت نرخ از 7100 تومان بالا است. اما اگر درهم بتواند 7100 تومان را به سمت پایین بشکند، به سمت 7 هزار تومان حرکت خواهد کرد. اکنون قیمت دلار بر اساس درهم، دارای حباب منفی 600 تومانی است. درهم 7 هزار تومانی معادل دلار 25,700 تومانی است. در واقع دلار همین الان با کف نرخ درهم تنظیم شده است. با اینحال، اگر درهم امروز به سمت 7 هزار تومان عزیمت کند، دلار 25 هزار تومانی هم قابل رویت خواهد شد. از آن سو، هر گاه حباب منفی دلار نسبت به درهم اندک شود، سیگنالی برای استراحت روند کاهشی دلار خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید