آرامش بازار ارز ادامه می‌یابد؟

نقشه بانک مرکزی برای قیمت دلار

کدخبر: ۳۷۵۸۲۱
بازار ارز امروز وارد هفته مهمی می شود. بازاری که مرحله به مرحله نرخ را از سطح 30 هزار اکنون تا کانال 24 هزار تومان به خود دید و در این سطح بازار مستعد استراحت خواهد بود. فعلا همه چیز طبق نقشه بازارساز پیش رفته است.
نقشه بانک مرکزی برای قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، تاکنون همه چیز طبق نقشه بازار ساز ارزی پیش رفت. زمانیکه دلار پس از روشن شدن نتیجه اولیه انتخابات آمریکا، به شکل زیگزاگی و دفعتی ابتدا از 30 به 24 و سپس از 24 تا 28 هزار تومان حرکت کرد، این شایعه مطرح بود که بانک مرکزی یک کف برای بازار ارز در نظر گرفته است. خود این شایعه موجب شده بود تا سطح خرید در کانال 24 هزار تومان افزایش یابد. چرا که برخی نرخ کف بانک مرکزی را 22 هزار تومان اعلام کرده بودند.

بازار ارز

بانک مرکزی هم در 19 آبان، در بیانیه ای صریحا اعلام موضع می‌کند که تمام ابزارها را برای روند کاهشی نرخ به کار خواهد بست: «بانک مرکزی همزمان با روند کاهش ریسک های غیراقتصادی، با قدرت و توان بیشتری قیمت بازار را به سمت نرخ های پایین تر که متکی بر عوامل بنیادین اقتصاد است هدایت می کند و بدیهی است با استمرار عرضه  بانک مرکزی،  پتروشیمی ها، فولادی ها و سایر صادرکنندگان و گشایش های ارزی در جریان، بازار ارز از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد. » حال این اتفاق افتاده و بازار ارز در یک شیب ملایم کاهشی به مرز 24 هزار تومان رسیده است.

در چنین مواقعی اولویت اول بازارساز مدیریت نوسان و دور کردن هیجان از بازار است. چرا که اینکار حداقل می تواند بخشی از خریداران آماتور را از بازار دور نگه دارد که در مدیریت بازار کمک قابل توجهی خواهد کرد. 

تاکنون بازارساز ارزی در دستیابی به اهدافش موفقیت نسبی داشته و نقشه ای که پس از انتخابات آمریکا برای بازار ارز کشیده بود را عملی کرده است. اما ترور «محسن فخری زاده» دانشمند ایرانی در روز گذشته و بهم خوردن معادلات منطقه ای و دیپلماسی، می تواند بار دیگر بازی را از کنترل خارج کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید