کاهش ابتلای روزانه کرونا در آمارهای جهانی

نوسان فوتی‌های روزانه کرونا در بهمن ماه +اینفو

کدخبر: ۳۹۲۸۸۵
پس از گذشت تقریبا یکسال از شیوع کرونا در ایران مجموع تستهای روزانه در از مرز 10 میلیون تست گذشت. رفتارهای روزانه آمارهای کرونایی کشور نیز نشان از یک ناهماهنگ در آمارداشت
نوسان فوتی‌های روزانه کرونا در بهمن ماه +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در 26 بهمن ماه بنا بر اعلام وزارت بهداشت و درمان آمار تست های کرونایی کشور از مرز 10 میلیون  عبور کرد. از سی دیگر براساس آمارهای اعلام شده، برای دهمین روز در زمستان، ابتلای به این بیماری بالاتر از 7 هزار نفر ثبت شد این در حالی است که مسیر فوتی ها در این مقطع نزولی بوده است.

آمار کرونا در ایران

در 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان روزانه به کرونا در ایران با 3.8 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 7 هزار و 390 نفر رسید . 

یکی از علت های افزایش آمار ابتلا می تواند ناشی از افزایش تست های روزانه باشد. درهمین خصوص شمار آزمایش های روزانه کرونایی در ایران در مجموع تقریبا یک سال گذشته که کرونا وارد ایران شده از مرز 10میلیون تست گذر کرده است. بررسی این متغیر در قاب روزانه نشان می‌دهد که در روز های اخیر به طور متوسط در هر روز بیش از 50 هزار تست در ایران انجام شده که تقریبا 7 هزار مورد از این آزمایش ها پاسخ مثبت داشته اند.

اما میزان بستری روزانه بیماران کرونایی کشور می تواند توصیف مختصری از وخامت اوضاع این بیماری در ایران را نشان دهد.

در روزهای اخیر حد این متغیر کرونایی در کشور به طور میانگین در مرز 500 نفر به ثبت رسیده است، برهمین اساس در روز جاری نیز با کاهش 1.7 درصدی نسبت به روز گذشته میزان بستری های روزانه به 568 تن تنزل پیدا کرد.

متغیر نگران کننده دیگری که توضیح دقیقتری از وخامت اوضاع کرونایی درکشور را بیان می کند در حوزه مرگ و میر این بیماری است. مقایسه آمارهای امروز و دیروز نشان می دهد تعداد جانباختگان در این مدت با 16.2 درصد افت نسبت به روز گذشته به 62 تن رسیده است. در ماه بهمن نیز حد این متغیر همواره بین 50 و 90 نفر بوده و در این محدوده نوسان داشته است.

کرونا

آمار کرونا در جهان

در 24 ساعت گذشته در جهان متغیرهای کرونایی روندی نزولی را ثبت کرده اند. در همین خصوص ابتلای روزانه درجهان با 13 درصد کاهش از 432 هزار نفر به 376 هزار نفر رسید. بیشترین افت روزانه در آمارهای این بیماری  نیز در زمینه فوتی های کرونایی در جهان بوده است. این متغیر با افت 25.6 درصدی در روز جاری حد مرگ و میر را در مجموع به 2 میلیون و 404 هزار نفر رساند.

شمار بیماران بدحال کرونایی جهان نیز با افتی ثابت (0.7 درصد) به 98 هزار و 687 تن رسیده ومانند ایران مسیری نزولی داشته است. مقایسه آمارهای کرونایی ایران و جهان نشان میدهد که در مرگ و میر کرونایی در ایران و جهان شاهد رفتاری یکسو و در ابتلا به کرونا شاهد رفتاری ناهماهنگ بوده ایم

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید