پیش بینی زمان کشف آخرین بیت کوین

کدخبر: ۴۰۰۸۵۰
اقتصاد نیوز: پیش بینی می شود 120 سال طول کشد تا آخرین بیت کوین کشف شود. قیمت بیت کوین در روزهای اخیر بالا رفته و انگیزه استخراج بالا رفته است.
پیش بینی زمان کشف آخرین بیت کوین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ارز دیجیتال،فقط ۲۱ میلیون واحد بیت کوین وجود خواهد داشت. به‌محض اینکه کار استخراج همه آنها به پایان برسد، هیچ واحد بیت کوین جدیدی به این شبکه اضافه نخواهد شد، اتفاقی که باید در حدود سال ۲۱۴۰ رخ دهد. بلاک چین بیت کوین بر مبنای کنترل و محدودیت عرضه طراحی شده است، یعنی در دوره‌های زمانی مشخص فقط تعداد معینی بیت کوین تازه‌استخراج‌شده می‌تواند استخراج و وارد شبکه بیت کوین شود تا اینکه این تعداد به عدد ۲۱ میلیون واحد کوین برسد. هنگامی که ۲۱ میلیون واحد بیت کوین استخراج شد، شبکه تا حد زیادی همان عملکرد فعلی را دنبال خواهد کرد، اما ماینرها با تأیید تراکنش‌ها فقط از کارمزدها سود خواهند برد.

تقریباً هر ۱۰ دقیقه، ‌استخراج‌کنندگان بیت کوین با حل‌کردن یک معادله رمزنگاری‌شده، بلاک جدیدی حاوی تراکنش‌ها «ایجاد» می‌کنند و ماینری که در این کار موفق شده باشد، بلاک جدید را به بلاک چین اضافه می‌کند. این بلاک حاوی تراکنش‌هایی است که قبلاً در استخر حافظه (Mem Pool) بیت کوین منتظر بوده‌اند و معمولاً براساس مقدار کارمزد معامله‌ای که به ماینرها ارائه می‌دهند، انتخاب می‌شوند.

در ازای کشف هر بلاک، ماینر پاداش بلاک مشخصی دریافت می‌کند. هنگامی‌که بیت کوین برای اولین بار راه‌اندازی شد، پاداش هر بلاک ۵۰ بیت کوین بود. اما، این میزان به‌صورت دوره‌ای و پس از استخراج ۲۱۰,۰۰۰ بلاک جدید طی رویدادی ویژه نصف می‌شود.

این رویداد که پاداش بلاک را نصف می‌کند و به همین دلیل هاوینگ (نصف‌شدن) نامیده می‌شود، تقریباً هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد و پاداش بلاک را به ۲۵ بیت کوین، ۱۲.۵ بیت کوین، ۶.۲۵ بیت کوین و به همین ترتیب تا آخر کاهش می‌دهد. تاکنون، سه رویداد هاوینگ به پایان رسیده است که آخرین مورد آن در مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) اتفاق افتاد و پاداش بلاک را به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش داد. هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴ رخ می‌دهد.

فقط ۲۱ میلیون واحد بیت کوین وجود خواهد داشت. به‌محض اینکه کار استخراج همه آنها به پایان برسد، هیچ واحد بیت کوین جدیدی به این شبکه اضافه نخواهد شد، اتفاقی که باید در حدود سال ۲۱۴۰ رخ دهد. بلاک چین بیت کوین بر مبنای کنترل و محدودیت عرضه طراحی شده است، یعنی در دوره‌های زمانی مشخص فقط تعداد معینی بیت کوین تازه‌استخراج‌شده می‌تواند استخراج و وارد شبکه بیت کوین شود تا اینکه این تعداد به عدد ۲۱ میلیون واحد کوین برسد. هنگامی که ۲۱ میلیون واحد بیت کوین استخراج شد، شبکه تا حد زیادی همان عملکرد فعلی را دنبال خواهد کرد، اما ماینرها با تأیید تراکنش‌ها فقط از کارمزدها سود خواهند برد.

در حال حاضر، اندکی بیش از ۱۸.۵ میلیون بیت کوین تولید شده است که معادل ۸۸.۳ درصد از عرضه حداکثری بیت کوین در بیش از یک دهه گذشته است، اما به‌دلیل کاهش تدریجی که هر چهار سال یک‌بار در نتیجه فرایند هاوینگ اتفاق می‌افتد، ۱۲۰ سال دیگر طول می‌کشد تا آخرین بیت کوین استخراج شود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید