تقاضای سکه پایدار است

جهت‌یابی مسیر دلار و سکه/ برگشت دلار به زیر 24

کدخبر: ۴۱۶۰۶۱
قیمت دلار آمریکا از مسیر افزایشی هیجانی روز گذشته فاصله گرفت و دوباره زیر 24 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه ارتباط خود با تغییرات مقطعی قیمت دلار تضعیف کرد.
 جهت‌یابی مسیر دلار و سکه/ برگشت دلار به زیر 24

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار آمریکا در دو روز گذشته در واکنش به خبر تغییر رئیس کل بانک مرکزی مسیر صعودی را دنبال کرد و از مرز 24 هزار تومان گذشت. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی نیز روز یکشنبه را با افزایش 884 نسبت به میانگین روز شنبه آغاز کرد و در ابتدای امر بالای 24 هزار تومان قرار گرفت. البته قیمت دلار متشکل در همان روز یکشنبه افت کرد و دوباره زیر 24 هزار تومان ایستاد. واکنش بازار به خبر تعویض رئیس کل بانک مرکزی احساسی بود و تحلیل‌گران بازگشت قیمت‌ها را دور از انتظار نمی‌دیدند.

دلار آمریکا معاملات روز را چگونه شروع کرد؟

دلار آمریکا معاملات روز دوشنبه را با افت 380 تومانی نسبت به نرخ عصر یکشنبه شروع کرد و روی 24 هزار و 50 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه معاملات باز هم کاهش یافت، به زیر مرز 24 هزار تومان باز گشت و در نهایت معاملات نیمه اول روز را روی 23 هزار و 850 تومان به پایان رساند.

قیمت ابتدایی دلار در بازار متشکل ارزی نیز از متوسط قیمت روز گذشته 617 تومان پایین‌تر بود. دلار بازار متشکل در ابتدای معاملات امروز روی 23 هزار و 218 تومان و بسیار نزدیک به نرخ انتهایی روز گذشته قرار داشت، در نتیجه بخشی قابل توجهی از تغییرات قیمتی روز گذشته چه در بازار متشکل و چه در بازار آزاد در همان ساعات ابتدایی معاملات خنثی شد. معامله گران به قیمت بازارهای مجاور در حال حاضر چشم دارند زیرا قیمت دلار هرات به زیر 23 هزار و 850 تومان رسید. شکست سطح حمایتی 23 هزار و 900 تومان در بازار هرات قیمت را می تواند تا 23 هزار و 500 تنزل دهد.عکس بازار سکه یک

عوامل موثر بر بازار ارز

عملکرد بانک مرکزی بعد از تعویض رئیس کل، شکل‌گیری دیدگاه‌ها نسبت به نتیجه‌بخش بودن یا نبودن مذاکرات، انتخابات ریاست جمهوری و موضع دولت جدید در روابط خارجی متغیرهای اصلی هستند که روند قیمتی دلار را در هفته‌ها و ماه‌های آتی رقم می‌زنند.

برخی کاندیداها تقویت پول ملی را وعده می‌دهند، برخی بر سیاست‌های مبتنی بر تجارت آزاد تاکید دارند و عده‌ای از رایگان کردن اینترنت برای دهک‌های پایین جامعه می‌گویند. اما به نظر می‌رسد نزاع‌های انتخاباتی به اندازه روند مذاکرات و شکل‌گیری دیدگاه‌ها در این خصوص برای بازار ارز پراهمیت نباشد و فعالان بازار جریان مذاکرات را بر اساس وعده‌های انتخاباتی کاندیداها پیش‌بینی نمی‌کنند.

تقاضای پایدار در بازار سکه

مسکوک-770x480

 

تا نیمه نخست روز  قیمت دلار 23 هزار و 880 تومان بود و طلای جهانی روی 1905 دلار قرار داشت. با این حساب ارزش ذاتی سکه 10 میلیون و 711 هزار تومان به دست می‌آید. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی 10 میلیون و 670 هزار تومان قرار داشت و حباب آن منفی بود. در نتیجه به نظر می‌رسد سطح تقاضا در بازار سکه پایین است و نوسانات قیمتی و رویدادهای سیاسی اخیر نتوانست تقاضای بازار سکه را به صورت جدی تحریک کند. سکه همچنان در انتظار تعیین شدن روند قیمتی دلار است و به تغییرات مقطعی و کوتاه مدت واکنش جدی نشان نمی‌دهد.تحلیل گران فنی اعتقاد دارند اگر خط حمایت 10 میلیون و 600 هزار تومان در بازار سکه شکسته شود قیمت سکه می تواند تا 10 میلیون و 470 هزار تومان کاهش یابد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید