رونمایی از جدیدترین خودرو کیا با ظاهری عجیب +عکس

کدخبر: ۴۲۳۲۷۵
اقتصادنیوز : خودروی کیا سول 2021 را می‌توان بهترین نمونه برای یک خودرو با طراحی ظاهری جذاب جعبه‌ای شکل و کابینی جادار معرفی کرد.
رونمایی از جدیدترین خودرو کیا با ظاهری عجیب +عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی صحبت از وسایل نقلیه با اشکال عجیب می‌شود، کیا سول با داشتن شکلی متفاوت مانند هوندا المنت و Scion xB به ذهن می رسد. این خودرو با کراس اوور‌های ساب کامپکت با سبک سنتی‌تر، از جمله شورولت تریل بلیزر، جیپ رنگاد و کیا سلتوس رقابت می‌کند.

این خودرو با وجود تغییرات به روز، همچنان ظاهر خود را حفظ کرده است. در نمونه های قبلی از این خودرو یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری به صورت استاندارد ارائه می‌شد، اما کیا اکنون این خودرو را با یک موتور توربوشارژر قدرتمند ۲۰۱ اسب بخاری ارائه می‌دهد که باعث می‌شود Soul سرگرم کننده تر از گذشته باشد.

 شکل جعبه‌ای فضای راحتی را برای نشستن چهار بزرگسال فراهم می‌کند تا به راحتی در آن بنشینند. این خودرو همچنین دارای یک فضای بار مناسب برای نگهداری وسایل است. اگر به چهار چرخ محرک نیاز دارید، چون Soul آن را ارائه نمی‌دهد، باید به دنبال خودرو دیگری باشید، همچنین ویژگی‌های استاندارد کمک راننده را ارائه نمی‌دهد.

سول؛ خودرویی با شکلی عجیب از کیا با ۲۰۱ اسب بخار قدرت

Soul تغییرات کمی برای سال ۲۰۲۲ دارد، آرم قدیمی بیضی شکل از بین رفته است و با آرم جدید آینده نگرانه کیا جایگزین شده است. صفحه نمایش سرگرمی ۱۰.۳ اینچی با ناوبری اکنون در همه مدل‌ها به جز مدل پایه LX ارائه می‌شود که یک واحد ۸.۰ اینچی (قبلی ۷.۰ اینچ) دارد. شما می‌توانید مدل LX را به یک بسته فناوری از جمله ترمز اضطراری خودکار، کمکی برای نگهداری از خط و نظارت بر نقاط کور مجهز کنید.

مدل‌های S، X-Line و GT-Line همگی دارای کنترل خودکار آب و هوای دو منطقه‌ای، دکمه شروع، شارژ بی سیم تلفن هوشمند و دو پورت USB دیگر به عنوان تجهیزات استاندارد هستند. متأسفانه، گیربکس دستی متوقف شده است.

سول؛ خودرویی با شکلی عجیب از کیا با ۲۰۱ اسب بخار قدرت

مدل‌های X-Line و GT-Line با قیمت یکسان شروع می‌شوند و دو شکل متفاوت از ظاهر عجیب Soul را ارائه می‌دهند. X دارای ظاهری ناهموارتر و دارای روکش پلاستیکی مشکی و رنگ منحصر به فرد Undercover Green است. GT-Line با طراحی چرخ مخصوص خود به رنگ بدنه به علاوه برخی از قسمت‌های بیرونی قرمز روشن، اسپرت‌تر است. هر دو به صورت استاندارد با مجموعه کمک‌های راننده ارائه می‌شوند که شامل ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، کمکی برای نگهداری از خط و هشدار عبور از وسایل نقلیه عقب است.

کیا دو موتور در Soul ارائه می‌دهد. گزینه اصلی یک چهار سیلندر ۲.۰ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری است که با یک گیربکس اتوماتیک متغیر مداوم (CVT) همراه است. در پیست تست، یک Soul X-Line برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به ۸.۰ ثانیه کامل زمان نیاز داشت، اما در رانندگی عادی احساس کمبود نیرو نمی‌کند.

سول؛ خودرویی با شکلی عجیب از کیا با ۲۰۱ اسب بخار قدرت

 مدل پیشرفته توربو با یک پیشرانه ۱.۶ سیلندر چهار سیلندر توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخار و یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته ارائه می‌شود. این یک سرعت سریع ۶.۴ ثانیه‌ای با سرعت 100 کیلومتر در ساعت دارد. از نکات مثبت دیگر می‌توان به روشنایی محیط، پد شارژ گوشی‌های هوشمند، نمایشگر سربالا، احتراق دکمه‌ای با ورود بدون کلید و گرمایش برای صندلی‌ها و فرمان اشاره کرد.

کیا همچنین با گزینه‌های رنگی دو رنگ و انبوهی از طرح‌های رنگی داخلی، مقدار مشخصی از سفارشی سازی را به دارندگان ارائه می‌دهد. در منطقه بار با سقف بلند فضای کافی برای هفت چمدان دستی را فراهم می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید