سوابق رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت رئیسی

مسعود میرکاظمی کیست؟ از اتکا تا برنامه و بودجه

کدخبر: ۴۳۲۶۷۴
اقتصاد نیوز:با حکم ابراهیم رئیسی مسعود میرکاظمی رئیس سازمان و برنامه بودجه شد.
مسعود میرکاظمی کیست؟ از اتکا تا برنامه و بودجه

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور حکمی دکتر سید مسعود میرکاظمی را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب کرد.اما مسعود میرکاظمی کیست؟

مسعود میرکاظمی از فروشگاه اتکا به وزارت بازرگانی دولت محمود احمدی نژاد رسید. او در دوران وزارت بازرگانی با مسائل چون واردات بی رویه شکر و افزایش قیمت مواد غذایی روبرو شد. مسائلی که منجر به جمع آوری امضای برای استیضاح او شد. اما این طرح عملیاتی نشد.

میر کاظمی در دولت دوم احمدی نژاد به وزارت نفت رفت در وزارت نفت عملکرد او پر سر و صدا بود طرح توقف سواپ نفت و تولید بنزین در پتروشیمی ها از جمله اقدامات میرکاظمی در نفت بود او سال 90 از سوی احمدی نژاد کنار گذاشته شد او پس از دولت برای مجلس نهم نامزد شد و به عنوان نماینده تهران به مجلس راه پیدا کرد.

اما او در مجلس دهم نتوانست کرسی نمایندگی را حفظ کند. در سال 1396 در ستاد رئیسی فعال بود و مسئولیت کمیته طرح و برنامه را بر عهده داشت.اگر اتفاقی رخ ندهد او با مدرک دکترای مدیریت صنایع به ریاست سازمان برنامه و بودجه می رسد.

از نظر برخی ناظران آنچه به او در این مسیر کمک کرده دو ویژگی است: تدریس وسابقه سیاسی او. میرکاظمی  در دانشگاه امام حسین و امام صادق تدریس می کند دو دانشگاهی که به اصولگریان نزدیک هستند و به نظر اتاق فکر دولت آینده هستند به جهت سیاسی نیز  به جبهه پایداری نزدیک است این نزدیکی از آن جهت اهمیت دارد که برخی اصولگریان می گویند کابینه رئیسی تمایل به واگرایی با اعضای این جبهه نمی خواهد داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید