قیمت درهم پایین رفت

دلار پشت چراغ قرمز مذاکرات /افت قیمت سکه

کدخبر: ۴۶۴۳۳۱
اقتصادنیوز : قیمت دلار در بازار متشکل امروز شنبه 4 دی 1400 ثبات را تجربه کرد. قیمت سکه نیز افت چشمگیری را تجربه کرد.
دلار پشت چراغ قرمز  مذاکرات /افت قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار متشکل امروز شنبه 4 دی 1400 نسبت به روز پنجشنبه گذشته ثابت بود . قیمت این اسکناس آمریکایی  در این چند روز اخیر پشت چراغ  قرمز مذاکرات برجام ایستاده است   و نوسان چندانی را تجربه نمی کند. دلار امروز هم با 27 هزار و 199 تومان معامله شد. 

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی 

صرافی ملی هم امروز در ساعت 12:41 دقیقه قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۸ (بیست و شش هزار  وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۴۰۱ (بیست و هفت هزار چهارصد و یک تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۰,۰۶۹  ( سی هزار و شصت و نه تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰,۶۷۶(سی  هزار وششصد و هفتاد و شش تومان) است. 

قیمت درهم پایین رفت

قیمت درهم در  چند روز گذشته بر مدار ثبات قرار گرفته بود. درهم در شروع معاملات امروز هم نسبت به روز پنجشنبه  نوسان چندانی نداشت و با 8 هزار و 240  تومان مبادله شد. از نیمه دوم امروز ورق برگشت و قیمت درهم وارد فاز نزول شد و 70 تومان پایین  رفت و به 8 هزار و 170 تومان رسید.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و 8 تومان به دست می‌آمد. 

افت چشمگیر قیمت سکه 

بازار طلا در اولین روز این هفته شاهد افت قیمت دو فلز زرد رنگ داخلی بود. قیمت طلا 18 عیار امروز 15 هزار و 500 تومان پایین رفت  و بر روی 1 میلیون و 286 هزار و 400 تومان قرار گرفت. قیمت سکه نیز امروز افت چشمگیری را تجربه کرد. این فلز گران بهای داخلی امروز 200 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به نزدیک مرز 13 میلیون تومان برگشت. قیمت سکه امروز 13 میلیون و 40 هزار تومان بود.  با از دست  رفتن  مرز  حمایتی 13 میلیون و 200 هزار تومان،  انتظارات کاهش در بازار سکه تقویت شده است.  با قیمت امروز نگاه کاهشی ها به محدوده 12 میلیون و 800  هزار تومان است. اگر این محدوده هم شکسته شود سرعت نزول سکه بیشتر هم می شود. 

 نگاه بازار ارز به مذاکرات وین

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران به همراه بقیه اعضای این هیات، صبح دوشنبه برای شرکت در هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای وارد وین می شود. بازار ارز تهران منتظر مذاکرات است و اخبار  آن را با ریز بینی دنبال می کند. خوشبینی طرف های مذاکره کننده  به احتیاط معامله گران ارزی دامن زده است. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برجام گفت : احتمال رسیدن به توافق در دور جدید مذاکرات وین وجود دارد / ما به توافق «برد برد» اعتقاد داریمبرای رسیدن به توافق در این دوره از مذاکرات امیدواری‌هایی وجود دارد.جمهوری اسلامی ایران به دنبال رسیدن به توافق خوب است و توافق نکردن را بهتر از توافق بد می‌دانیم.نگاه ما به مذاکرات وین واقع بینانه است به همین روی به توافقی بردبرد اعتقاد داریم.

از سوی دیگر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

محمد اسلامی اعلام کرد که ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد خلوص انجام دهد.  رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت که هدف برنامه هسته‌ای تهران حمایت از نیازهای تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید