بسته خبری اقتصادنیوز دوشنبه 6 دی 1400

انتظار بازارها از دور جدید مذاکرات وین

کدخبر: ۴۶۴۷۷۵
اقتصادنیوز: مهمترین رویداد به آغاز دور جدید مذاکرات وین که از امروز آغاز می شود، اشاره دارد.
انتظار بازارها از دور جدید مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ، مهمترین رویداد در بسته خبری اقتصادنیوز به آغاز دور جدید مذاکرات وین در روز دوشنبه بر میگردد.

 اخبار سیاسی | آغاز دور جدید مذاکرات وین از امروز

در مهمترین رویداد سیاسی، میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که تهران غنی سازی بیش از ۶٠ درصد انجام نمی دهد.در آستانه هشتمین دور مذاکرات وین که فردا آغاز می شود، این پیام مثبتی است. دور جدید مذاکرات وین در حالی از امروز آغاز میشود که صبح امروز هیات ایرانی به وین رفته و البته به نظر میرسد طرفین وارد محتوا شوند و طرف ها به اشتراک برسند.

اخبار اقتصادی |  دیدار رئیس کل بانک مرکزی با فعالان بخش خصوصی

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با فعالان بخش خصوصی گفته است: در ۹ ماهه امسال در حوزه‌های ارزی نسبت به سال گذشته وضعیت ارزی بهتر بوده است به‌طوری که در طول ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ تأمین ارز به روش‌های مختلف معادل ۳۶ میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار بوده است اما در ۹ ماهه ۱۴۰۰ تأمین ارزی کشور از روش‌های مختلف نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار بوده است. رییس کل بانک مرکزی از ابلاغ بخشنامه‌ای برای تسهیل صادرات و عملکرد صادرکنندگان در آینده نزدیک خبر داد. وی همچنین دوباره تاکید کرد: نرخ ارز در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی با مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می شود و به هیچ وجه دستوری نیست.

همچنین ابراهیم رییسی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفته است: همه دستگاه‌های اجرایی بر قیمت‌ها نظارت موثر داشته باشند. صرفه‌جویی در مصرف گاز برای پایداری شبکه کاملا ضروری است.  محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور گفته است: آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه‌مدت و نه در بلندمدت به هیچ‌وجه در دولت مطرح نیست. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح این وزارتخانه برای افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید خبر داد.

محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره بودجه 1401 گفته است: طبق برآوردها حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی های دولت بلاتکلیف است. مجلس در روز یکشنبه با کلیات طرح تغییر شیوه بررسی لایحه بودجه موافقت کرد.

پیرو تاکیدهای وزیر امور اقتصادی و دارایی به تازگی جلساتی با عنوان کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شود. فرابورس ایران در اطلاعیه ای مهم در خصوص حجم مبنای نمادهای دارای صف خرید و فروش در بازار پایه، تصمیم گرفت که حجم مبنای نمادهای بازار پایه را درصورتیکه به مدت 20 روز معاملاتی در صف فروش یا صف خرید باشند، به 1 تغییر دهد که به معنای حذف حجم مبنا برای این نمادها خواهد بود.

سفیر روسیه در ایران، حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه را در سال ۲۰۲۱ حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با سال قبل، ۸۷ درصد رشد را نشان می دهد که در فضای کرونایی، دستاوردی قابل توجه است.

اخبار شرکت ها | طرح فروش خودرو موعد تحویل یکساله از سه شنبه

#وسدید | براساس اعلام گروه صنعتی سدید، در خصوص پرونده موسوم به فراب، اعلام شده که تغییری در وضعیت پرونده به صورت رسمی از طرف مراجع قضایی به شرکت ابلاغ نشده است.

#خودرو | گروه صنعتی ایران‌خودرو، طرح فروش هفت محصول خود را با موعد تحویل یک ساله از سه شنبه این هفته به مدت سه روز به اجرا می‌گذارد.

#وآذر | سرمایه گذاری توسعه آذربایجان از فروش 6 دانگ ملک مسکونی واقع در تبریز (خیابان ورزش کوچه گلریز پلاک ثبتی 261/7915 بصورت یک ساختمان دو طبقه با مساحت عرصه200مترمربع و اعیانی 240 متر مربع با قدمت 25 سال) با قیمت کارشناسی4.18 میلیارد تومان و فروش 24 دستگاه کامیون کشنده کاماز مدل 5490 با قیمت پایه هر دستگاه 5.485 میلیارد تومان خبر داد.

#غکوروش | کوروش از خرید 98.75سهام شرکت صنایع غذایی دریاچه گهر لرستان خبر داد.

#شسینا | صنایع شیمیایی سینا در خصوص افزایش عمر مفید برآوردی ماشین آلات و تجهیزات اعلام کرد: در مورد مدارک و مستندات ، هیئت کارشناسی کانون کارشناسان دادگستری استان فارس طی نامه 1040/ک - هـ - 400 مورخ 04/10/1400 برآورد طول عمر دارایی های مذکور را 20 سال اعلام نموده اند. آثار مالی تغییر عمر مفید دارایی های مذکور از 15 سال به 20 سال ، عملکرد سال مالی منتهی به 29/12/1400 مبلغ 1.323 میلیارد تومان و سنوات آتی مبلغ 5.294 میلیارد تومان است.

#کگل | معدنی و صنعتی گل گهر از افزایش 148 درصدی سود عملیاتی در دوره منتهی به 31 شهریور امسال نسبت به دوره مشابه ناشی از افزایش در مبلغ فروش شرکت به دلیل افزایش نرخ شمش فولاد خوزستان و افزایش ضریب نرخ فروش کنسانتره و گندله خبر داد.

#ختور | پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه رادیاتور ایران به میزان 210 درصد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد. 

#قهکمت |  جلسه مجمع عمومی قند هگمتانه در تهران (خیابان ولیعصر روبرو پارک ساعی کوچه آبشار پلاک 23 واحد 1 ) در ساعت 14 روز چهارشنبه 15 دی برگزار میشود.

#پارس | در مجمع فوق العاده اعلام شد که مالیات بر صادرات به پتروشیمی پارس تعلق نمی‌گیرد. مدیرعامل گفته است: ما دو برنامه برای توسعه‌ شرکت داریم که مصوبات هیئت مدیره پارس و هلدینگ خلیج فارس را گرفته‌ایم. MPC  هم با این طرح های توسعه موافق است. همه کارها تقریبا انجام شده است، بحث لایسنسور و بحث گرفتن زمین را در عسلویه منطقه ویژه پیگیری می‌کنیم.  اسامی کاندیدهای هیئت مدیره با توجه به درصد سهامداری به این شرح است: پتروشیمی هنگام، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی هرمز خلیج فارس، گروه گسترش نفت گاز پارسیان و پتروشیمی کارون. این شرکت ها به مدت دو سال به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند. برنامه تعمیرات واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر شرکت پتروشیمی پارس از تاریخ 1400/10/04 به مدت یکماه مطابق با برنامه صورت خواهد پذیرفت.

  • XLbtCDG7hGvl
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید