پیش بینی قیمت دلار از مسیر درهم و بازار فردایی

شمارش معکوس برجام در بازار دلار ایران

کدخبر: ۴۷۲۳۳۴
اقتصادنیوز : روز گذشته همزمان با خبر توقف یک هفته مذاکرات هستهای ؛ قیمت دلار در معاملات پشت خطی بر مدار صعود قرار گرفت.
شمارش معکوس برجام در بازار دلار ایران

به گزارش اقتصادنیوز ،  بازار ارز تهران هفته گذشته در تصرف اخبار مثبت برجامی بود. قیمت دلار روز پنجشنبه گذشته کانال 28 هزار تومان را از دست داد. این اسکناس آمریکایی در روز یاد شده با قیمت  27 هزار و 960 تومان معامله شد.

شمارش معکوس برجام در بازار دلار ایران

اولین دور  از مذاکرات احیای توافق برجام در دوره ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی،  به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا،  معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تاریخ 8 آذر 1400 در هتل کوبورگ وین آغاز شد و کماکان ادامه دارد. حال بعد از تقریبا دو ماه مذاکره در دولت سیزدهم خبر های رسیده از مقر مذاکرات برجام به نظر می رسد که برجام به لحظات حساس پایانی نزدیک شده است. 

مذاکره کنندگان در روزهای گذشته سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند. و طبق گفته آنها مذاکرات در مسیر پیشرفت بوده است. .

برت مک گرک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه کاخ سفید اعلام کرد: ایران و آمریکا در آستانه یک توافق احتمالی برای بازگشت به برجام هستند و مذاکرات به "نقطه اوج" نزدیک شده است. 

طبق آخرین بیانیه‌ منتشر شده از دیپلمات های انگلیس، فرانسه و آلمان ژانویه فشرده ترین دوره این مذاکرات تا به امروز بوده است به همین دلیل مذاکره کنندگان  برای مشورت به مدت حدود یک هفته به پایتخت‌ها بازمی‌گردند. میخائیل اولیانوف  هم گفته است احتمالا  پس از اواسط فوریه (اواخر بهمن) توافق حاصل خواهد شد.

مجموعه این تحولات می تواند بازار ارز در ایران را تحت الشعاع قرار دهد و معامله گران بیش از گذشته منتظرند تا مذاکرات وین به سرانجام برسد و متناسب با آن قدم های خود در بازار را مطمئن تر بردارند.

افزایش قیمت دلار در معاملات پشت خطی

اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز  شنبه 9 بهمن  1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

روز گذشته همزمان با خبر توقف یک هفته مذاکرات هسته ای قیمت دلار در معاملات پشت خطی بر مدار صعود قرار گرفت برخی از تحلیگران بازار دلار تهران معتقدند اگر مذاکرات در روزهای آتی با حضور آمریکا آغاز شود باید منتظر کاهش نرخ دلار و بازگشت آن به کانال 27 هزار تومان و حتی کمتر باشیم.

عده ای دیگر از معامله گران می گویند اگر مذاکرات به بن بست برسد قیمت دلار با جهش چشمگیری روبرو خواهد شد.  این دسته  از بازیگران دلاری احتمال دارد که خیلی زود از بازار خارج نشوند و در انتظار اخبار قطعی تر از مقر مذاکرات هسته ای بمانند. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی 7 هزار و 750 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز  چهارشنبه 100 تومان گران شده بود  بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم صعودی است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

 قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب  بر روی 28 هزار و 350 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  چهارشنبه شب گذشته  380 تومان بالا رفته بود. در معاملات پشت خطی چهار شنبه  شب قیمت دلار فردایی بر روی 27 هزار 970 تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه  9 بهمن  1400 را  صعودی پیش بینی کرده اند

پیش بینی  قیمت دلار  از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار   27 هزار و 800 تومان اعلام شد که نسبت به قیمت چهارشنبه شب  گذشته 320 تومان بالا رفته بود. چهارشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی 27 هزار و 480 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  شنبه 9 بهمن  گران  می شود.

همچنین در اکوایران ببینید : بلوای فروش هماهنگ‌نشده سربازی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید