درهم ریزشی شد

حرکت متفاوت سکه و دلار /بازار گوش‌به زنگ وین

کدخبر: ۴۷۳۲۷۵
اقتصادنیوز: در بازار ارز امروز سه شنبه 12 بهمن 1400 قیمت دلار و درهم پایین رفت اما قیمت سکه و طلا با افزایش قیمت اونس طلا گران شد.
حرکت متفاوت سکه و دلار /بازار گوش‌به زنگ وین

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه 12 بهمن 1400 مانند روز گذشته بر روی ریل کاهشی مذاکرات وین قرار حرکت کرد. این اسکناس آمریکایی امروز 180 تومان عقب نشینی کرد و بر روی 27 هزار و 790 تومان قرار گرفت. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار آمریکا بر روی 24 هزارو 896 تومان ایستاد . این قیمت نسبت به عصر روز گذشته 89 تومان افزایش را نشان می دهد. 

قیمت درهم  پایین رفت

قیمت درهم در بازار ارز امروز همزمان با کاهش قیمت دلار وارد فاز نزولی شد. درهم در بازار امروز با 7 هزار و 560 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به عصر روز گذشته 60 تومان پایین رفته بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 767 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود. 

 بازار سکه اندکی جان گرفت

بازار جهانی امروز شاهد صعود قیمت اونس طلا بود. این فلز گرانبها  امروز توانست به بالای مرز 1800 دلار برود. قیمت اونس طلا امروز تقریبا 14 دلار گران شد و به 1809 دلار رسید.

به دنبال افزایش قیمت اونس طلا ؛ بازار سکه  و طلا هم در داخل ایران اندکی جان گرفت. قیمت طلا 18 عیار هم در زمان نوشتن این گزارش 1 میلیون و 217 هزار  و 600 تومان بود که نسبت به روز گذشته 2 هزار و 300 تومان بالا رفته بود

.قیمت سکه در  معاملات نقدی امروز بعد از دو روز کاهش قیمت  15 هزار تومان بالا رفت و با 12 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 27 هزار و 790 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 835 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 3.05 درصد بود.

مذاکرات وین در بازار دلار ایران 

بازار ارز تهران امروز هم اخبار برجامی را دنبال کرد. یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روز دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری درباره مذاکرات وین گفت، مذاکرات غیر مستقیم میان آمریکا و ایران در حال رسیدن به «مرحله آخر» است و تمامی طرفین باید در این زمینه، تصمیمات سخت سیاسی اتخاذ کنند.

امروز یک خبر دیگر هم مورد توجه معامله گران قرار گرفت. وزارت خزانه‌داری آمریکا نفتکش «عمان پراید» با پرچم لیبریا را که چندی پیش به بهانه حمل نفت ایران در لیست تحریم قرار داده بود، از این لیست خارج کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید